LG lekarstwo na kryzys
Koreańskie LG Electronics będzie walczyć z kryzysem poprzez dalsze inwestowanie w badania i rozwój, marketing, budowanie marki oraz design. Czy to pomoże?
- Wszystkie firmy - nie tylko LG - zostały dotknięte przez problemy ekonomiczne - powiedział dyrektor zarządzający LG Electronics, Yong Nam. - Musimy podjąć radykalne kroki. Bezpieczne działania nie wystarczą - dodając.
Pod koniec 2008 roku LG powołało do życia Sztab Kryzysowy - połączył on pięć segmentów rynkowych, których uczestnikiem jest LG. Wszystkie oddziały firmy powołały do życia grupy operacyjne, których zadaniem jest zarządzanie kolejnymi projektami mającymi przynieść oszczędności.
Z drugiej jednak strony koreańska firma nadal chce inwestować w takie gałęzie technologii jak energia słoneczna, klimatyzatory powietrza oraz rozwiązania biznesowe. Wraz z walką o klienta na pozostałych rynkach, tego typu decyzje maja zapewnić zyski w momencie zażegnania kryzysu.
Kryzys ekonomiczny to wbrew pozorom dobry moment dla koreańskich firm, aby rozpocząć walkę o dominację na rynku. Koreańska waluta - won - umocniła się w stosunku do jena, a analitycy są zgodni, że Korea Południowa stoi obecnie w lepszej pozycji rynkowej niż Japonia.