Największy polski zespół w rajdzie Dakar 2007

DiverseExtremetvnturboTeam będzie największym polskim zespołem w rajdzie Dakar 2007!

Już 6 stycznia 2007 roku rajdowa karawana wyruszy z Lizbony w stronę pustyni, żeby podjąć kolejne wyzwanie rzucone przez naturę. W 29. edycji rajdu Dakar w barwach DiverseExtremetvnturboTeam pojadą: Grzegorz Baran i Rafał Marton (ciężarówka Mercedes-Benz Unimog), do których właśnie dołączyli czterej doświadczeni zawodnicy Off-Road: Albert Gryszczuk i Jarek Kazberuk oraz Robert Górecki i Ernest Górecki (w samochodach Land Rover EvoDakar).

Dla zabezpieczenia startujących załóg na pustynię wyruszy również profesjonalnie wyposażona ciężarówka serwisowa z ekipą techniczną. Zmagania naszych reprezentantów będzie można śledzić w programie "Raport Turbo", codziennie o godz. 17.30, 20.30, 22.35 na antenie TVN Turbo.

Reklama

Potencjał zespołu DiverseExtremetvnturboTeam doprowadził do porozumienia z zawodnikami zgłoszonymi dotychczas jako Tomcat Team. Z radością możemy ogłosić, że obecnie DiverseExtremetvnturboTeam - wystawiający w oficjalnej rywalizacji sportowej sześciu uczestników, ciężarówkę i dwa samochody - jest największym polskim zespołem w 29. edycji rajdu Dakar.

Do ekipy dołączyli nie tylko świetni kierowcy z profesjonalnie przygotowanymi samochodami Land Rover EvoDakar. Pojazdy załóg Gryszczuk/Kazberuk i Górecki/Górecki wiozą do mety w Senegalu logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W 2007 roku świętujemy 15-lecie Orkiestry - fenomenu społecznego, gromadzącego co roku tysiące wolontariuszy i miliony ludzi dobrej woli. Przyciąga ich idea wspólnego działania w niesieniu pomocy innym. Finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mają zawsze bardzo imponującą oprawę. Dzięki widowiskowości finałów ofiarodawcy uczestniczą w czymś niepowtarzalnym i przeżywają wyjątkowe poczucie jedności. Stąd pomysł, aby na jubileuszowe granie Orkiestry przygotować spektakularną akcję wspierającą jej szlachetne działanie.

Rajd Dakar zawsze wiąże się z pokonywaniem trudności, głównie własnych słabości oraz wymaga ducha zespołowego. Morderczy, szybki, nieprzewidywalny. Wyniszczające organizm odcinki specjalne, piaskowe wydmy wielkości bloku mieszkalnego, kilkusetkilometrowe kamieniste równiny - wszystko to czeka na uczestników realizujących marzenie swojego życia.

Dakar jest najbardziej prestiżowym, najdłuższym i najtrudniejszym rajdem terenowym na świecie. Długość trasy (w tym roku: 8 696 km) znacznie przekracza ilość kilometrów przejeżdżanych przez cały sezon w cyklu WRC, czyli Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata.

Już samo dotarcie na metę Dakaru stanowi ogromne osiągnięcie. Pomimo stwarzanych zagrożeń, co roku pustynny maraton przyciąga jak magnes. Liczba zgłoszeń znacznie przewyższa ilość dostępnych miejsc na liście startowej. Rajd zachwyca swoim rozmachem organizacyjnym i bezkresem przyrody. Na zawsze pozostaje w pamięci śmiałków, którzy spełniają swoje marzenie życia, walcząc niejednokrotnie tylko o ukończenie zawodów.

To właśnie sportowcy z całego świata tworzą tu niespotykaną nigdzie indziej atmosferę wzajemnej solidarności i wsparcia w trudnych chwilach. W skrajnych warunkach rywalizacji niesienie bezinteresownej pomocy jest na pierwszym miejscu i stanowi receptę na dotarcie do mety tego morderczego sprawdzianu. Będzie to pod tym względem uwieńczenie całorocznych programów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, w których propagowana jest idea "Ratujemy i uczymy ratować". Wszyscy kierowcy samochodów startujących w barwach DiverseExtremetvnturboTeam są doświadczonymi ratownikami i w razie potrzeby niesienie pomocy będzie dla nich priorytetem.

Dodatkowo, trzeci egzemplarz samochodu Land Rover EvoDakar trafi na licytację na rzecz Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia ten wyczynowy pojazd będzie jedną z głównych atrakcji finałowej licytacji i przyczyni się do wsparcia tej wspaniałej akcji.

Załogi samochodowe DiverseExtremetvnturboTeam tworzą jedni z najlepszych kierowców Off-Road w Polsce. Koordynatorem startu jest Jarek Kazberuk, dwukrotny finalista rajdu Dakar oraz najtrudniejszych rajdów terenowych i przeprawowych na całym świecie. Na co dzień jest członkiem STT Racing - Elitarnej Grupy Kierowców Leszka Kuzaja, przeprowadzając m.in. testy rajdowych Subaru i wyścigowych Porsche.

Co ciekawe, w obu samochodach DiverseExtremetvnturboTeam zawodnicy pełnią rolę zarówno kierowcy jak i pilota. Wymienność funkcji pozwoli im na maksymalnie efektywne gospodarowanie siłami oraz uzupełnianie się w ciężkich chwilach. Taki układ po raz kolejny potwierdza zaangażowanie w szlachetne idee Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - wzajemnego wsparcia i pomocy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Land Rover | kierowcy | Dakar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy