Bezprzewodowa sieć Nintendo od listopada

Władze korporacji Nintendo podczas zapowiadanej wcześniej konferencji prasowej w Tokio ujawniły szczegóły działania planowanej bezprzewodowej sieci Wi-Fi dla przenośnych konsoli Dual Screen i stacjonarnego Revolution.

Jak zakładają przedstawiciele firmy, system określany jako Nintendo Wi-Fi Connection ma być początkiem nowej ery w "łatwym i społecznym graniu". Warto dodać, że jedna z czołowych światowych korporacji produkujących sprzęt i gry przez ostatnie lata stanowczo sprzeciwiała się wykorzystywaniu opcji rozgrywek wieloosobowych w grach.

Zaletą przygotowanego przez Nintendo rozwiązania ma być spora swoboda w dostępie do sieci, uzyskana dzięki braku kabli. W samej Japonii władze firmy zamierzają uruchomić ponad tysiąc punktów hotspot w obszarze, których gracze będą mieli bezprzewodowy dostęp do internetu. We współpracy z firmą Buffalo opracowano też specjalny adapter (Wi-Fi USB Connector) o wielkości i wyglądzie przenośnej pamięci flash, który po podłączeniu do portu USB w podłączonym do sieci komputerze klasy PC pozwala na bezprzewodową komunikacje z konsolą Dual Screen. Urządzenie to w Stanach Zjednoczonych i Europie będzie kosztować około 52 dolarów (około 170 zł), w Japonii zaś zdecydowanie taniej, bo zaledwie równowartość 31 dolarów (około 100 zł).

Światowy start funkcjonowania usługi został zaplanowany na 14 listopada w Stanach Zjednoczonych, półtora tygodnia później, 23 listopada, usługa zostanie uruchomiona w Japonii, a 25 listopada w Europie. Pierwszymi grywalnymi tytułami na zachodzie będą: wyścigi "Mario Kart DS" oraz sportowy "Tony Hawk's American SK8Land". Nieco później do sprzedaży trafi symulacja wirtualnego życia "Animal Crossing: Wild World" oraz strzelanka FPP "Metroid Prime Hunters".

Zabawa po sieci przy wykorzystaniu Nintendo Dual Screen będzie całkowicie bezpłatna. Część graczy będzie musiała jedynie płacić dopłaty za połączenie z internetem w swoich komputerach klasy PC. Niemniej Nintendo zapowiedziało, że nie zamierza wstrzymywać zewnętrznych producentów i wydawców przez wprowadzaniem dodatkowych opłat za np. planowanych udział w masowych grach online.

Z uruchomionej w listopadzie sieci Wi-Fi korzystać ma w przyszłości również stacjonarna konsola Nintendo Revolution, której premiera odbędzie się w przyszłym roku.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy