Dual Screen nie spuszcza z tonu

Władze firmy Nintendo mają powody do zadowolenia, gdyż przenośna konsola Dual Screen wciąż sprzedaje się świetnie. Dwuekranowe urządzenie rozeszło się już na całym świecie w blisko 13 mln egzemplarzy i wciąż nie maleje na nie popyt.

O komercyjnym sukcesie DS-a świadczy chociażby fakt, że jeśli dalej trend wysokiej sprzedaży konsoli utrzyma się, to już wkrótce japońscy gracze mogą mieć problemy ze znalezieniem konsoli w sklepach.

Aktualnie szacuje się, że Dual Screen znalazł się w rękach 5 mln Japończyków, 4 mln Amerykanów i u ponad 3,5 mln Europejczyków.

Na rekordowe wyniki sprzedaży przenośnej konsoli do gier japońskiego koncernu Nintendo wpływ miały przede wszystkim wyjątkowe tytuły, dla których decydowano się na zakup sprzętu. Były to m.in. "Nintendogs" (1,6 mln kopii sprzedanych w Europie) i "Mario Kart DS" (800 tys. kopii sprzedanych w Europie od listopada 2005).

Niestety, na takie gry, które okazują się być hitami, chwilowo nie może liczyć główny rywal DS-a - konsola PlayStation Portable firmy Sony. Pomimo tego, że jest dużo bardziej zaawansowana technologicznie, nie sprzedaje się tak dobrze jak konkurencyjny Dual Screen.

Co więcej, Nintendo zapowiedziało, że bitwa z PSP w Stanach Zjednoczonych i Europie jeszcze bardziej nabierze na sile. Firma zamierza wydać tam w ciągu najbliższych miesięcy przebojowy cykl "Brain Training"

Nintendo DS jest dostępne w Ameryce od 21 listopada 2004 roku, w Japonii od 2 grudnia 2004 roku, a w Europie od 11 marca 2005.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama