Reklama

Dwunastka diety ABS

12 grup produktów diety ABS, które tu przedstawiamy, oznaczyliśmy ikonami, pokazującymi, jaki wpływ mają one na twoje zdrowie i kondycję fizyczną. Ułatwi ci to łączenie produktów podczas przygotowywania posiłków.

12 grup produktów diety ABS, które tu przedstawiamy, oznaczyliśmy ikonami, pokazującymi, jaki wpływ mają one na twoje zdrowie i kondycję fizyczną. Ułatwi ci to łączenie produktów podczas przygotowywania posiłków.

Budowa mięśni

Jedzenie bogate w niezbędne do wzrostu tkanki mięśniowej roślinne i zwierzęce białka zasługuje zdecydowanie na ten symbol. A także produkty zawierające duże ilości niektórych minerałów, np. magnezu, które są istotne dla osiągnięcia i utrzymania odpowiedniej muskulatury.

Utrata kilogramów

Jedzenie bogate w wapń i błonnik (i jedno, i drugie chroni nas przed otyłością) oraz inne produkty, które pomagają wykorzystać zapasy tłuszczu do budowy tkanki mięśniowej.

Reklama

Wzmocnienie kości

Wapń i witamina D są bardzo ważne dla utrzymania kośćca w dobrej formie i pomagają oddalić niebezpieczeństwo osteoporozy, a nawet jej uniknąć.

Obniżenie ciśnienia krwi

Produkty bogate w potas, magnez lub wapń, a ubogie w sód.

Walka z rakiem

Badania dowodzą, że ludzie stosujący dietę niskotłuszczową i bogatą w błonnik są mniej narażeni na ryzyko zachorowania na niektóre typy nowotworów. Możesz również uchronić się przed rakiem, jedząc produkty bogate w wapń, beta-karoten i witaminę C. Również warzywom kapustnym i cebulowym należy się odznaka strażników organizmu przed nowotworami.

Wzmocnienie odporności

Kwas foliowy, cynk mineralny oraz witaminy A, B6, C i E w jedzeniu mogą bardzo pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie Twojego systemu immunologicznego i poprawić twoją odporność na choroby.

Walka z chorobami serca

Zatykający arterie cholesterol może sprowadzić na ciebie spore kłopoty z krążeniem - stanie się tak, jeśli będziesz żywił się produktami obfitymi w tłuszcze trans i nasycone. Z kolei pokarm bogaty w tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone, pomagające obniżyć poziom złego cholesterolu (LDL), da ci stałe miejsce w gronie ludzi, których szanse na zawał serca są równe szansom na główną wygraną w totka.

Dwunastka diety ABS

1. Pełnoziarniste pieczywo i płatki zbożowe
2. Migdały i orzechy
3. Oliwa z oliwek
4. Maliny i owoce leśne
5. Fasola i inne warzywa strączkowe
6. Nabiał
7. Szpinak i inne zielone warzywa
8. Płatki owsiane
9. Jajka
10. Indyk i inne chude mięsa
11. Masło orzechowe
12. Białko serwatkowe

Men's Health
Dowiedz się więcej na temat: jedzenie | diety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy