Jaki będzie Splinter Cell na PS2?

Miłe zaskoczenie...

Przy konwersji minimalnie ucierpiała oprawa wizualna - jednak w tak nieznacznym stopniu, że dla przeciętnego gracza będzie ona niezauważalna. Bardziej doświadczeni zauważą brak zastosowania anti-aliasing'u pełnej sceny oraz spadek wyświetlanych "framerate". Pomimo tych kilku uchybień PlayStation'owy "Splinter Cell" prezentuje najwyższy poziom wykonania w kluczowych kategoriach audio-wizualnych oraz "grywalnościowych". Analizując wcześniej publikowane przez wydawcę screenshoty z wersji testowej obawiałem się nie najlepszego wrażenia estetycznego oraz sterylności - a co otrzymałem? Przestępując do testu grywalnej wersji "DEMO" zostałem zaskoczony o niebo lepszą oprawą graficzną niż tej, jakiej się szczerze spodziewałem!

Reklama



Potęga fikcyjnego świata!

Scenerie tętnią własnym życiem - nie ma mowy o syntetyczności oraz sterylności wykonania otoczenia! Misja w chińskiej dzielnicy pokazuje potencjał programistów UBI SOFT'u oraz dobry kod źródłowy "engine'u" graficznego: delikatna mgiełka (nie ograniczająca naszej widoczności) targana jest powiewami wiatru, porozrzucane gazety szybują bezwładnie w powietrzu, ciemne uliczki rozświetlone są neonami okolicznych lokali a z włazów podziemnych kanalizacji unoszą się opary... jest cudownie!



Bohater bez uszczerbku...

Sam Fisher w odniesieniu do Xbox'owej produkcji również sprostał mym założeniom w materii "plastyczności" oraz animacji ruchów i zachowań. Postać głównego bohatera jest równie wzorcowo zaprojektowana pod kątem detali i interaktywności z otoczeniem.

Dynamiczne cienie kreowane przez sylwetkę postaci oraz obiekty scenerii wyglądają równie efektownie jak na konkurencyjnej platformie Microsoftu.



Ponadprzeciętna jakość...

Na szczególny zachwyt zasługują tekstury wykorzystane do obłożenia obiektów 3D - są wyśmienitej jakości dzięki czemu efekt "pikseliozy" (niestety) często spotykany w produkcjach PlayStationowych - tu jest nieobecny! Kawał dobrej fachowej developer'skiej roboty. Co ciekawe, programiści pokusili się nawet o wykrzesanie tak charakterystycznego dla Xbox'a efektu poświaty od mocno naświetlonych przedmiotów! Istny majstersztyk.



PlayStation2 może nadal konkurować z Xbox'em - jakością gier!

Dzięki tej jakże wymagającej produkcji UBI SOFT'u uwierzyłem na nowo, że jednak można produkować dla systemu Sony PlayStation2 niezwykle wysmakowane gry, o cudownej oprawie wizualno-dźwiękowej przy zachowaniu najwyższych jakościowych standardów... tylko trzeba tego bardzo mocno chcieć!



Dobra wiadomość...

Gracze wierni konsoli producenta Sony nic nie stracą - otrzymają równie ekscytującą dawkę przygód agenta specjalnego Sama Fishera, przy zachowaniu tak ważnych elementów charakteryzujących tę grę na platformie sprzętowej Microsoftu!



Recenzja nadal aktualna - tym bardziej dla PlayStation'owej konwersji

Jeżeli chcecie sobie przypomnieć te elementy to zapraszamy was do pełnej recenzji gry pt. ?Tom Clancy's Splinter Cell", którą odnajdziecie klikając tutaj.



MartineZ: Składam podziękowania firmie Play It za możliwość przetestowania gry Splinter Cell dla systemu PlayStation2!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy