Kingdom Hearts - PS2

Platforma: PlayStation2

Gatunek: RPG / przygodowa / platformowa

Producent Squaresoft

Premiera listopad 2002r.



Pomysł wydawał się zgoła szalony. Dwa zupełnie różniące się światy, postacie, które z pozoru nic nie łączy. Final Fantasy ze swoim patosem, epickimi historiami i bohaterami o osobowościach tak złożonych, że romantyczni herosi polskiej literatury wydawali się przy nich ledwie lekko "zakręceni". Systemy magii, broni, przedmiotów i statystyki - choć seria Squaresoftu zawsze należała do trudnych i skomplikowanych (przynajmniej na początku) to jednak gracze kochali ją jeszcze bardziej z każdą kolejną częścią. I wtedy na scenę RPG wkroczył Disney.

Reklama



POŁĄCZENIE ŚWIATÓW

Fani komiksów znają motyw łączenia światów pod pojęciem "cross-over". Mianem "cross-overów" określano wspólne przygody Supermana i Spidermana, czy Batmana i Punishera, którzy jednoczyli swe siły wobec zagrażającej światu sile. Niewątpliwie takim właśnie projektem jest najnowsza gra Squaresoftu, Kingdom Hearts. Na przeciw siebie stanęły dwa uniwersum herosów - z jednej strony najnowszy bohater "kwadratowych", Sora, wspierany min. przez Squalla (FF8), Clouda, Yuffie, Aeris (FF7), czy Tidusa (FFX), z drugiej zaś Kaczor Donald, Myszka Miki i pies Goofy w otoczeniu praktycznie wszystkich postaci znanych z popularnych filmów rysunkowych. Powód? Inwazja tajemniczych Cieni bez serca, które niszczą światy (te przedstawiono jako lewitujące wyspy). Nasuwa się również pytanie, kto wysłał ów Cienie? Sora, herosi świata Final Fantasy i Disneya są ostatnią i jedyną nadzieją na powstrzymanie katastrofy.



PRZEDSTAWIAMY SORĘ

Głównym aktorem wokół, którego będą rozgrywać się wszystkie wydarzenia jest Sora. Młodzieniec to lekko szalony, ale ambitny i oddany sprawom przyjaźni. Wraz ze swoimi towarzyszami planuje wielką przygodę - na własnoręcznie zbudowanej tratwie chcą pokonać otaczający ich ocean i poznać inne, odległe światy. Samego Sorę poznajemy w dosyć dziwnych okolicznościach. Początek gry to coś na kształt "tutoriala", czyli samouczka pokazującego graczowi w jaki sposób radzić sobie ze sterowaniem. Następuje też konfiguracja naszego bohatera - polega to na określeniu jego hierarchii wartości. Gracz decyduje, czy chce być wojownikiem prącym do przodu za wszelką cenę (miecz), obrońcą, który przede wszystkim dba o bezpieczeństwo innych (tarcza), czy raczej wybierze zgłębianie tajemnic magii (różdżka). Całości towarzyszy podniosła muzyka - gracz wyczuwa powagę chwili. Dalej napotykamy na swoje drodze postacie z FF X. Tidus i Wakka pytają nas o rzeczy, które są istotne w życiu. Od tego jakiego dokonamy wyboru zależeć będzie jak będziemy postrzegani przez innych. W międzyczasie Sora przenoszony jest do tajemniczego pomieszczenia, które składa się z podłogi stylizowanej na witraże, oraz... ciemności. Tutaj Sora napotyka pierwszych przeciwników. Po ukończeniu wstępu do Kingdom Hearts niespodziewanie budzimy się na plaży. Sora nie jest pewien, czy wszystko co go spotkało było snem, czy może czymś więcej.



SYSTEM

Kingdom Hearts jest zupełnie nowym pomysłem Squaresoftu na RPG. Oczywiście gracze zaznajomieni z Final Fantasy znajdą wiele wspólnych elementów. Zmienił się przede wszystkim system sterowania postacią i walki. Kingdom Hearts na pierwszy rzut oka przypomina platformówkę. Walki nie odbywają się losowo - przeciwników napotykamy w czasie rzeczywistym. Również sam pojedynek odbywa się w czysto zręcznościowy sposób. Sora potrafi skakać, atakować kombinacją ciosów przy użyciu wielkiego klucza (jest to bardzo istotny przedmiot dla dalszego rozwoju fabuły w grze), a także rzucać czary. Wszystko dzieje się na bieżąco, tak więc monetami ekran wprost kipi od fajerwerków i efektów graficznych. Całe szczęście nasz bohater nie jest osamotniony. W czasie swej bohaterskiej misji dzielnie wspierają go Donald i Goofy - w czasie walki również możemy na nich liczyć. Wspomagają oni Sorę zarówno atakując wrogów jak i stosując magię (np. jeśli nasz wskaźnik zdrowia pokazuje, że jest z nami bardzo źle, Donalda użyje przedmiotów leczących). Taka kooperacja gracza z komputerowo sterowanymi postaciami jest bardzo ciekawa i pozwala uniknąć uczucia samotności - w grupie raźniej.

Oczywiście w Kingdom Hearts nie mogło zabraknąć elementow typowych dla RPG. Są więc poziomy doświadczenia, umiejętności, statystyki określające bohatera, bronie, przedmioty itd. Choć z początku Kingdom Hearts wydaje się być bardziej platformerem, wraz z rozwojem sytuacji robi się z niego rasowy RPG. Ta gra w bardzo łagodny i stonowany sposób wprowadza gracza w świat przygody i magii.



KLIMAT

Kingdom Hearts ma bardzo specyficzny klimat. Kaczor Donald, który przywołuje summona Dumbo? Co najmniej dziwne. Nie sposób jednak nie przyznać, że gra się fantastycznie. Najnowsza gra Squaresoftu oferuje trzy charakterystyczne dla ich produkcji cechy. Po pierwsze fabuła, która wciąga bez granic i sprawia, że gracz zapomina o upływającym przy PlayStation 2 czasie. Po drugie, grafika, która przypomina film rysunkowy - jest śliczna, przekolorowa i z doskonałą animacją. Na końcu zaś bogactwo detali i złożoność, która powinna zaspokoić wymagania bardziej ortodoksyjnych fanów.

Kingdom Hearts jest swoistego rodzaju biletem, który zabiera gracza w podróż do czasów dzieciństwa i świata bajek. Gra jest niewątpliwie wyjątkowa oferując doskonałą rozrywkę w towarzystwie najznamienitszych herosów uniwersum Final Fantasy i Disneya.



MartineZ: Składam podziękowania za współpracę SONY POLAND. Zainteresowanych szczegółami odsyłam do strony www.sony.com.pl/psxshop

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama