PS3: Premiera we wrześniu, więcej sieci

Serwis branżowy Next Generation opublikował informację uzyskaną z "dobrych źródeł", że Sony z całą pewnością planuje wprowadzić swoja nową konsolę PlayStation 3 do sprzedaży we wrześniu wraz z nową usługą zwaną roboczo PlayStation HUB.

Zgodnie z wieściami uzyskanymi przez dziennikarzy, nowa opcja związana z platforma następnej generacji będzie odpowiedzią na konkurencyjny system Xbox Live. Całość będzie działać podobnie do ostatniej edycji wytworu firmy Microsoft, do którego dostęp mają posiadacze konsoli Xbox 360.

Przede wszystkim PlayStation HUB pozwoli na sieciowe rozgrywki, rozmowy na chatach, pobieranie grywalnych wersji demo gier oraz całych produkcji od niezależnych producentów. Całość będzie też powiązana z możliwościami przenośnej konsoli PlayStation Portable, ale szczegóły nie są jeszcze znane.

Nowy system ma stanowić ostateczne zerwanie ze strategią znaną z konsoli PlayStation 2, gdzie każda gra posiadała całkowicie odrębne zasady obsługi rozgrywek, teraz tytuły różnych wydawców będą działać w podobny sposób za sprawą rozwiązania przygotowanego przez producenta konsoli. W perspektywie czasu usługa ma posłużyć również do dystrybucji muzyki i filmów. Trzeba podkreślić, że podobne informacje odnośnie planowanej przez Sony zmiany swojego podejścia do sieci podał na początku bieżącego miesiąca amerykański magazyn PSM.

Jeśli zaś chodzi o datę premiery konsoli, Next Generation powołuje się na producentów gier. Z uzyskanych od nich informacjami wynika, że PlayStation 3 oficjalnie wyląduje na półkach sklepowych we wrześniu bieżącego roku.

Choć nie ma pewności, jakie lokacje są uwzględniane w pierwszej kolejności, to dziennikarze sugerują jednoczesny debiut rynkowy w Ameryce Północnej i Japonii. Prawdopodobnie pomiędzy konkretnymi datami premiery będą miały miejsce niewielkie odstępy czasu.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy