Wii przebije sukces PS3 trzykrotnie

Analitycy Wedbush Morgan Securities wydali notę z podsumowaniem jednej ze swoich nowych prognoz. Jak pisze Michael Pachter, w Ameryce Północnej w starciu między nowymi konsolami Wii i PlayStation 3 tegoroczny okres bożonarodzeniowy zwycięży zdecydowanie ta pierwsza platforma.

Sceptyczny do konsoli Nintendo badacz w raporcie pisze, że w samych tylko Stanach Zjednoczonych nowa platforma Sony powinna zarobić blisko 144 miliony dolarów, sprzęt od Nintendo w prawie tym samym okresie czasu zarobi 288 milionów dolarów. Wartość sprzedaży Wii w Europie do końca roku powinna wynieść około 156 milionów dolarów. PlayStation 3 na Stary Kontynent ma trafić dopiero w marcu 2007 roku. Wówczas dochody ze sprzedaży Wii będą już w krajach zachodnich nawet trzy razy większe niż z PS3.

Jeśli chodzi o liczbę sprzedanych konsoli to w Stanach Zjednoczonych z półek zejdzie do końca roku około 1,2 miliona egzemplarzy, w przypadku Wii będą to zaś blisko 2 miliony za oceanem i 1 milion w Europie.

Pachter dodaje też, że Sony obiecało zaledwie 400 tysięcy egzemplarzy PlayStation 3 w dniu amerykańskiej premiery i 100 tysięcy podczas jej japońskiego debiutu. Do końca roku fiskalnego, tj. 31 marca 2007 roku, zamierza na całym świecie sprzedać blisko 6 milionów platform. Taki sam cel ma Nintendo i zdaje się być bliższe do zbudowania większej bazy odbiorców gier na swój sprzęt. Co więcej, mimo zaledwie miesiąca do premiery PlayStation 3, Sony nie podało listy tytułów premierowych dla krajów zachodnich, a w Japonii spodziewa się tylko 10 gier własnych do końca grudnia.

Analityk twierdzi, że tytułów startowych dla PS3 ostatecznie będzie około 20, a do końca roku może ukazać się 5 kolejnych. W przypadku Wii Nintendo zapowiedziało prawie 24 tytuły, ale ich ilość do końca roku powinna przekroczyć 30. Większość gier na Wii będzie tańszych niż na platformie konkurenta, ale cena najważniejszych pozycji może być wyższa.

Ponadto wyścig między Wii i PlayStation 3 powinien zdecydowanie przybrać na sile przed końcem marca.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy