Wiosna wciąż w planach Sony

Agencja informacyjna Reuters przeprowadziła wywiad z przedstawicielami amerykańskiej korporacji Sony. Z uzyskanych informacji wynika, że pomimo wszelkich spekulacji firma zamierza dostarczyć do sprzedaży platformę PlayStation 3 w obiecanym terminie.

Choć w ostatnich tygodniach pojawiły się krytyczne komentarze wobec postawy obecnego lidera w dziedzinie rynku konsol stacjonarnych, to firma wciąż jest przekonana o możliwości wywiązania się z wcześniej podanych postulatów.

Sony oświadczyło, że nadal zamierza wydać PlayStation 3, swoją konsolę następnej generacji, na wiosnę 2006 roku. Niemniej jednak wciąż nie podano bardziej konkretnej daty, kiedy dokładnie premiera będzie mieć miejsce. Okres ten jest jednak dla firmy celem strategicznym w powstrzymaniu Microsoftu, który właśnie wprowadził do sprzedaży swoją platformę Xbox 360 w trzech najważniejszych dla branży gier regionach świata.

Ponadto firma pokłada nadzieję w możliwościach nośnika Blu-ray, który ma być konkurencyjny wobec formatu HD DVD firmy Toshiba. Jedna płyta tego formatu ma mięć pojemności do 50 GB, podczas gdy "następca DVD" będzie mógł pomieścić maksymalnie około 60 GB danych. Warte miliardy dolarów inwestycje obu firm mają się zwrócić w następnych latach wraz ze spodziewanym wzrostem popularności filmów i zdjęć w najwyższym obecnie standardzie zapisu obrazu w formacie high definition.

Jak podaje Reuters, wielu przedstawicieli branży wierzy, że Sony wraz z wprowadzeniem nowego nośnika będzie mieć przewagę w możliwościach dystrybucji filmów rodem z hollywoodzkich wytwórni. Konkurencyjny projekt wspierany przez Microsoft jednak również ma doczekać się premiery wiosną 2006 roku. Każde opóźnienie w starcie PlayStation 3 zwiększy przewagę dla formatu HD DVD.

Poproszony o komentarz Larry Probst z Electronic Arts, która od lat przoduje w produkcji i dystrybucji gier, stwierdził, że jego firma nie wierzy, iż Sony zdoła wprowadzić swój sprzęt na rynek wcześniej niż jesienią 2006 roku.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy