Xbox 360 pierwszą konsolą dla wszystkich?

Jak twierdzi dziennik New York Times, korporacja Microsoft bardzo dokładnie przemyślała strategie promocji swojej nowej konsoli do gier. Jej twórcy maja zamiar dotrzeć do nowych użytkowników. Gry bowiem od lat kojarzą się z rozrywką tylko dla mężczyzn. Możliwe jednak, że już niedługo ten stereotyp zostanie zniesiony.

Światowa premiera platformy Xbox 360 odbędzie się już 22 listopada w Stanach Zjednoczonych. Specjaliści od marketingu usilnie pracują już nad tym, jak dotrzeć do osób, które do tej pory nigdy nie sięgały po gry wideo. Microsoft mimo kilku sporych porażek stał się znacznym konkurentem dla przodującego na rynku Sony i tym razem nie zamierza popełnić żadnych błędów.

W 2001 roku firma skupiła się na skierowaniu pierwszej konsoli Xbox do zatwardziałych fanów gier, tym razem zamierza promować swój sprzęt jako urządzenie uniwersalne: odtwarzacz filmów DVD do kina domowego, muzyki, przeglądania zdjęć itd. Gry choć mają być największym atutem nowego Xbox 360, to nie są już osamotnione.

Bill Nielsen z działu marketingu podkreśla, że sprzęt ma być skierowany także dla kobiet. Jedna z ulotek reklamowych stwierdza nawet: "Są tu rzeczy, o których mógłbyś powiedzieć swojej żonie". W jednej ze stacji radiowych we współpracy z Pepsi zostanie rozdanych blisko 9 tysięcy konsoli. Promocja producenta napojów głosi, że "konsole są także dla mam". Nielsen tłumaczy, że "kobiety wywierają znaczny wpływ na to, czy w rodzinnym domu pojawi się nowa konsola".

Firma zamierza promować też gry przeznaczone dla całej rodziny. Pierwszym tytułem tego typu ma być przygodowa gra akcji "Kameo", w której pośród głównych bohaterów pojawiają się młode kobiety.

Specjaliści są jednak sceptyczni co do powodzenia akcji. Nie mają jednak wątpliwości, że Microsoft zamierza podtrzymywać zainteresowanie swoją konsolą na możliwie najwyższym poziomie, aby odwieść ludzi od planów zakupu PlayStation 3.

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy