Xbox 360 w Japonii - druga runda

"Gdy kota nie ma, myszy harcują" - po ogłoszeniu mniejszych dostaw konsoli PlayStation 3 w Japonii przez firmę Sony, korporacja Microsoft postanowiła podjąć kolejną próbę podbicia Kraju Kwitnącej Wiśni swoją platformą do gier następnej generacji.

Dostępna w Japonii platforma giganta z Redmond w Japonii znajduje się w sprzedaży od 10 grudnia ubiegłego roku. Mimo pojawienia się tam zaledwie dwa i pół tygodnia później niż w Ameryce Północnej do tej pory Xbox 360 nie odniósł w ojczyźnie Sony sukcesu.

Według agencji Reuters, do tej pory w Kraju Wschodzącego Słońca sprzedano tylko 158 654 tysięcy sztuk konsoli Xbox 360. Jest to niewielki wycinek spośród ponad 5 milionów konsoli, jakie Microsoft zdołał sprzedać na całym świecie do czerwca bieżącego roku.

Regionalny oddział Microsoft odpowiedzialny za konsolę Xbox 360 zdecydował się obniżyć cenę platformy w Japonii po ogłoszeniu mniejszych dostaw PlayStation 3 przez Sony. Od bieżącego tygodnia wyposażona w dysk twardy wersja Xbox 360 będzie kosztować tam zaledwie 29 800 jenów (około 255 dolarów), a więc o 85 dolarów mniej niż do tej pory.

Nippon jest wciąż jedynym obszarem, w którym Amerykanie zdecydowali się sprzedawać Xboxa 360 w jednej wersji. W pozostałych regionach gracze mogą sięgnąć też po wersję bez dysku twardego. W Ameryce Północnej wersja z dyskiem twardym identyczna do japońskiej kosztuje zdecydowanie więcej, bo dokładnie 399 dolarów.

Ponadto do każdej konsoli w Japonii będą dołączone dwie pełne gry od Microsoft Game Studios: wyścigi "Project Gotham Racing 3" oraz zręcznościowa gra akcji "Ninety-Nine Nights".

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy