Jak sprawdzić historię strony WWW?

Dopiero zaczynasz promować biznes w sieci i nie masz doświadczenia w marketingu cyfrowym? W takim razie musisz wiedzieć, że na sukces firmowej witryny składają się co najmniej cztery fundamenty: nowoczesny projekt, wartościowe treści, stabilny hosting oraz atrakcyjna domena. Zły wybór ostatniego z wymienionych elementów może utrudnić Ci dalszą działalność, a w szczególności pozycjonowanie. Zastanawiasz się więc, jak sprawdzić historię strony WWW? Przeanalizuj swój adres internetowy – jednak najpierw przekonaj się, w jaki sposób zrobić to poprawnie. Zapraszamy do lektury!

Historia strony WWW - jak ją sprawdzić?

Z krótkiego wstępu wiesz już, że budowa strony internetowej opiera się na czterech kluczowych filarach: zgodnym z najnowszymi trendami projekcie, wysokiej jakości treściach, stabilnym hostingu (usłudze udostępniania miejsca na serwerze) oraz atrakcyjnej domenie. Ostatni z elementów to unikalny adres WWW, pod którym można znaleźć konkretną witrynę.

To właśnie domena jest widoczna w pasku przeglądarki i to nią posługują się użytkownicy. W ten sposób buduje tożsamość Twojego biznesu w sieci. Z tego też powodu umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów. Staranny wybór adresu internetowego pozwala nie tylko zwiększyć liczbę odwiedzających, ale również wzmocnić zainteresowanie ofertą i samą marką.

Dlaczego jest to tak ważne? Otóż to właśnie od wybranej przez Ciebie domeny zależy historia strony WWW. Jeśli prowadzisz witrynę na własną rękę, to musisz wykupić dany adres u odpowiedniego rejestratora. Tutaj masz właściwie dwie opcje - możesz zdecydować się na całkiem nową lub używaną (zajętą wcześniej) domenę. Rozważmy w tym miejscu za i przeciw obu rozwiązań.

  1. Wolna domena - jeśli chcesz wybrać niewykorzystywany jeszcze adres, to musisz zbudować od zera autorytet domeny (co może opóźnić pojawienie się pierwszych wyników pozycjonowania, czyli optymalizacji strony pod wyszukiwarki). W takim wypadku nie trzeba się jednak martwić historią czy linkowym spamem.
  2. Używana domena - wykupienie zajętego adresu, to dobre rozwiązanie, ponieważ ma on już swoją historię i prowadzą do niego różne odnośniki. Jest jednak jeden warunek - domena musi charakteryzować się dużą liczbą odwiedzin, autorytetem i wysokimi parametrami.

Wybór drugiej opcji zobowiązuje Cię do sprawdzenia historii domeny. Przekonaj się więc, jak to zrobić.


Jak sprawdzić historię domeny internetowej?

Ponieważ odpowiednia domena ma duży wpływ na sukces strony WWW, to należy dokonać w tym zakresie właściwego wyboru. Dlatego łącząca się z rozszerzeniem nazwa powinna być krótka, łatwa do zapamiętania czy zapisania i kojarząca się z prowadzoną działalnością. Musisz jednak wiedzieć, że nawet najbardziej atrakcyjny adres może nie przynieść oczekiwanych korzyści, jeśli w przeszłości łamał wytyczne wyszukiwarki.  

Właśnie dlatego należy przed zakupem, sprawdzić historię domeny, na którą składają się: wiek, liczba modyfikacji zawartości, okresy nieaktywności, elementy widniejące pod danym adresem czy ewentualne filtry nałożone przez wyszukiwarkę. Tego rodzaju analiza pozwoli znaleźć wszelkie niezgodności i uniknąć w przyszłości ewentualnych problemów ze stroną internetową.

Zastanawiasz się, jak sprawdzić historię strony WWW? Zwróć uwagę na kilka istotnych aspektów dotyczących domeny internetowej.

1. Wiek domeny

Bez względu na to, czy chcesz założyć e-sklep, firmową stronę czy bloga, to musisz sprawdzić historię domeny. Jednym z jej najważniejszych aspektów jest wiek, który wpływa m.in. na pozycjonowanie. Co do zasady, starsze adresy osiągają szybciej lepsze pozycje w rankingu niż młode lub całkiem nowe. Dzieje się tak, ponieważ zdążyły one zyskać autorytet w oczach Google - wyszukiwarka docenia domeny z udokumentowaną i długą historią.

Z jednej strony optymalizacja SEO starszego adresu gwarantuje więc większe pole do działania - możesz np. pozycjonować się na bardziej konkurencyjne frazy kluczowe. Z drugiej zaś, tego rodzaju domeny wiążą się z pewnym ryzykiem, o którym przeczytasz w następnych punktach.

2. Zmiany na przestrzeni lat

Na rynku znajdziesz kilka popularnych narzędzi, które pozwolą Ci sprawdzić, jak wybrana przez Ciebie domena prezentowała się na przestrzeni lat. Świetnie sprawdzi się np. Wayback Machine, dzięki któremu możesz zapoznać się z kopiami strony WWW z danych dni w przeszłości. To kiedy adres został zarejestrowany pierwszy raz, sprawdzisz za to na duplichecker.com.

Dzięki taki narzędziom możesz dowiedzieć się również, czy strona internetowa była zainfekowana przez wirusy oraz jak wyglądała struktura witryny. Poza tym sprawdzisz, ilu właścicieli miał konkretny adres WWW oraz prześledzisz zmiany, jakie pod nim zaszły. 

W końcu Twoim celem jest wybór domeny, która ma odpowiednią reputację. Jeśli nie zdecydujesz się na sprawdzenie historii adresu, to możesz natrafić na problemy, które mogą w przyszłości utrudnić podjęcie działań SEO na stronie internetowej.

3. Linki prowadzące do domeny

Jednym z kluczowych czynników, który wpływa na ranking strony WWW w wyszukiwarce, jest linkowanie zewnętrzne. Nic więc dziwnego, że linki prowadzące do domeny to kluczowy aspekt, który należy sprawdzić przed wizytą u rejestratora. Wybierając adres internetowy, dla którego były w przeszłości prowadzone działania związane z link buildingiem, możesz już na starcie wiele zyskać lub stracić.

  • Zyskasz, jeśli wybierzesz domenę, której profil linkowy zawiera zróżnicowane odnośniki ze źródeł uznawanych przez Google za wartościowe np. łącza z katalogów firm czy tematycznych serwisów. Tego rodzaju linkowanie zewnętrze pozytywnie wpływa na indeksację strony WWW.  
  • Stracisz, gdy okaże się, że pod wybrany przez Ciebie adres internetowy prowadzą odnośniki oceniane przez wyszukiwarkę jako szkodliwe np. linki spamerskie lub łącza z mało wartościowych serwisów. Taki profil linkowy może zmniejszyć skuteczność działań SEO

Jak zaistnieć w Internecie? - WeNet

4. Indeks Google

Kolejną kwestią, którą musisz sprawdzić w kontekście adresu WWW oraz historii strony jest indeks Google. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednią komendę (site:nazwatwojejdomeny.pl) w pole wyszukiwarki. W ten sposób zobaczysz wszystkie podstrony zaindeksowane przez roboty dla danego serwisu. Co dzięki temu zyskasz? Możesz przede wszystkim przekonać się, czy Twoja witryna nie została zainfekowana.  

5. Filtr od Google

Czy wiesz, że wyszukiwarka może ograniczyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania, jeśli znajdowały się na niej niebezpieczne treści lub gdy została ona zaatakowana przez hakerów? To samo dzieje się, kiedy na domenę zostanie nałożony filtr algorytmiczny przez Google.

Zazwyczaj taka kara wynika ze stosowania praktyk niezgodnych z wytycznymi. Jest to o tyle ważne, że stronę WWW, którą można znaleźć pod adresem z nałożonym filtrem dużo trudniej skutecznie pozycjonować.

Wszystkie wątpliwości dotyczącego tego, jak sprawdzić historię strony WWW rozwiewa audyt SEO. Jest to skuteczne narzędzie, które analizuje witryny pod kątem czynników wpływających na pozycję w rankingu Google. Dzięki niemu możesz sprawdzić wiek i autorytet domeny oraz ocenić bezpieczeństwo i jakość profilu linkowego. Dowiesz się ponadto, czy Twój serwis jest widoczny w wynikach wyszukiwania. 

Kiedy warto sprawdzić historię strony WWW? Podsumowanie

Wiesz już, na co należy zwrócić uwagę, aby sprawdzić historię strony internetowej. Jeśli natomiast zastanawiasz się, kiedy warto się tym zająć, to odpowiedź jest bardzo prosta - zawsze, gdy zamierzasz zarejestrować adres w celu założenia strony WWW. W ostateczności możesz to również zrobić przed rozpoczęciem działań SEO.

Firmową witrynę wraz z odpowiednią domeną w jednym pakiecie możesz otrzymać, gdy wybierzesz ofertę WeNet.

Zespół doradców internetowych zapewnia wszystko, co potrzebne, aby skutecznie działać online - od przyjaznej dla użytkowników i zgodnej z najnowszymi trendami strony WWW, przez wsparcie dedykowanego opiekuna, po filary skutecznego serwisu: bezpieczeństwo, mobilność i ciągłość, którą gwarantuje stabilny hosting i odpowiedni adres internetowy.

Wybierz WeNet, a otrzymasz rozwiązania, których potrzebujesz. Specjaliści są nie tylko ekspertami w swoich działaniach, ale rozumieją również Twój biznes. To właśnie dzięki temu mogą stale udoskonalać swoją ofertę i pomagać Ci zawsze, gdy tego oczekujesz. Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę. Dołącz do 50 000 zadowolonych klientów. 

Artykuł sponsorowany

 

 



 


.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy