220 mln abonentów satelitarnej telewizji na koniec 2017
Liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją satelitarną w 80 krajach objętych badaniem Digital TV Research będzie wynosić 220 mln na koniec 2017 roku w porównaniu z 154 mln na koniec 2011 roku i 91 mln na koniec 2007 roku.
Indie będą liderem pod tym względem z 50,9 mln gospodarstw domowych z płatną telewizją satelitarną w 2017 roku. Następne będą Stany Zjednoczone z 36,5 mln, Rosja (14,7 mln) i Brazylia (14,6 mln).
Zgodnie z Global Satellite TV Forecasts, liczba gospodarstw domowych z płatną telewizją satelitarną w Indiach zwiększy się o 22,8 mln, w Brazylii o 7,6 mln, Indonezji o 6,7 mln. Łącznie w skali całego świata będzie to 66 mln nowych abonentów telewizji satelitarnej.
Na koniec 2011 roku penetracja płatnej telewizji satelitarnej wyniosła 11,1 proc. i wyniesie 14,4 proc. na koniec 2017 roku. Penetracja w 2017 roku będzie największa w Republice Południowej Afryki (60 proc.), Polsce (45 proc.) i Irlandii (44 proc.). Penetracja w Indonezji wzrośnie z 5 proc. w 2011 roku do 18 proc. w 2017 roku. Z drugiej strony, penetracja w Malezji spadnie z 47 proc. w 2011 roku do 38 proc. w 2017 roku, gdyż gospodarstwa domowe są zachęcane do przejścia na IPTV.