Cyfrowa TV podbija kablówki

Usługa telewizji cyfrowej cieszy się największą popularnością w sieciach kablowych - zdobywa najwięcej nowych klientów, wynika z danych operatorów za pierwsze półrocze 2010 roku. Liderem rynku pozostaje sieć UPC Polska.

Na koniec czerwca 2010 roku dziesięciu największych operatorów telewizji kablowej w Polsce posiadało 894,5 tys. abonentów usługi telewizji cyfrowej. W porównaniu z poprzednim kwartałem liczba ta wzrosła o 62,3 tys. abonentów cyfrówki. Wciąż jednak najwięcej abonentów sieci kablowych (2,843 mln) korzysta z telewizji analogowej.

Po drugim kwartale 2010 roku, pod względem liczby abonentów telewizji cyfrowej, liderem pozostaje UPC Polska, która w tym okresie pozyskała największa liczbę abonentów cyfrówki (31 tys.).

Z internetu u dziesięciu największych operatorów kablowych, na koniec czerwca 2010 roku, korzystało ponad 1,481 mln abonentów. To oznacza wzrost o ponad 29,6 tys. abonentów w ciągu kwartału. Liderem w tym segmencie rynku wśród operatorów kablówek pozostaje także UPC Polska, która zdobyła ponad 10 tys. nowych abonentów.

Reklama

Kablówki także dobrze radzą sobie na stosunkowym nowym dla siebie rynku - telefonii stacjonarnej. W drugim kwartale z usługi telefonicznej u operatorów kablowych korzystało 631 tys. abonentów, co oznacza wzrost o 28,1 tys. nowych użytkowników. Także w tym segmencie liderem pozostaje UPC Polska.

Kilku operatorów oferuje swoim klientom także usługi telefonii komórkowej. W sieci Aster w komórek korzystało 55 tys. abonentów, z kolei w Multimedia Polska 178 klientów. Z kolei sieć Multimedia Polska pozyskała 2,5 tys. klientów internetu mobilnego.

Media2

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy