Kablówki przegrywają z telewizją cyfrową

Telewizje kablowe musza jak najszybciej rozszerzyć swoje usługi. Jak zauważa "Gazeta Prawna", liczba klientów największych sieci kablowych sięga 2,5 mln i rośnie coraz wolniej - cztery największe kablówki mają mniej klientów niż trzy platformy satelitarne.

Jak zauważa "Gazeta Prawna", telewizje kablowe czekają ciężkie czasy. Z powodu braku miejsca w sieciach, nie mogą powiększyć oferty telewizyjnej, dlatego klienci wybierają platformy cyfrowe. Podczas gdy w ciągu ostatnich pięciu miesięcy znacznie przybyło nowych abonentów telewizji cyfrowych, najwięksi operatorzy kablowi (UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska i Aster) wciąż mają mniej więcej tyle samo klientów usługi telewizyjnej.

Kablówki zdają sobie jednak sprawę, że rozwijanie usługi internetowej i telefonicznej nie może być w przyszłości jedynym motorem wzrostu przychodów. Operatorzy kablowi muszą poprawić ofertę telewizyjną - wzbogacić ją o telewizję cyfrową z kanałami w wysokiej rozdzielczości (HD), a także nowe usługi: dekodery z twardym dyskiem, nagrywarką PVR, usługą wideo na żądanie.

Reklama

Swoją telewizję cyfrową mają dziś m.in. Aster, Vectra i Multimedia Polska - niestety na razie nie można korzystać z pełnej oferty jednocześnie (HD, VOD, PVR). UPC Polska, największy operator w Polsce, zamierza wprowadzić usługę telewizji cyfrowej na przełomie roku.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy