Kanał wytwórni filmowych

Pięć wielkich wytwórni filmowych, Paramount, Paramount Vantage, MGM, United Artists i Lionsgate stworzy własny kanał telewizyjny oraz specjalną usługę VOD (wideo na żądanie).

Wielkie wytwórnie filmowe robiące własny kanał oraz kanał komunikacji internetowej to absolutna nowość. W ten sposób giganci branży kinematograficznej chcą pominąć "pośredników" jakimi są obecnie istniejące na rynku stacje telewizyjne oraz sieci kablowe, samemu decydując o tym, co pojawi się na antenie.

Kanał według pierwotnych planów ma zadebiutować na jesień 2009 roku w Stanach Zjednoczonych, stając w szranki z takimi płatnymi sieciami jak HBO czy Showtime. - Wcześniejsze umowy oznaczały dla nas wyłącznie restrykcje. Naszą ambicją jest tworzyć content jak najlepszej jakości. Dzięki własnemu kanałowi będziemy mieli więcej swobody - mówi Philippe Dauman, dyrektor zarządzający Viacom (do której należy Paramount) w rozmowie z PaidContent.org.

Reklama

Jednak obok własnej stacji pięć wytwórni filmowych działających w sojuszu przykłada ogromną wagę do dystrybucji online filmów oraz programów telewizyjnych w wysokiej rozdzielczości. - Mamy zamiar być innowacyjni zarówno jeśli chodzi o prezentację contentu, jak i jego dystrybucje - opisuje nowy układ sił Philippe Dauman. Rewolucja ma zatem iść jeszcze dalej, gwarantując stały udział w najbardziej przyszłościowym kanale dystrybucji filmów - internecie.

ŁK

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy