Koniec płyt DVD

Najnowszy raport firmy Strategy Analytics dowodzi, że przemysł filmowy znalazł się na progu wielkich zmian. Rynek zaczyna wymuszać porzucenie tradycyjnych kanałów sprzedaży i rozbudowę oferty online.

W roku 2009 sprzedaż płyt DVD spadła o 9 proc., a jej wartość osiągnęła 33 miliardy dolarów. Analitycy przewidują, że w roku 2010 zmniejszy się ona o kolejne 12 proc. Spadków tych nie równoważą wzrost sprzedaży Blu-ray.

Specjaliści mówią, że procesu tego nie uda się zatrzymać, gdyż DVD jest silniejszą konkurencją dla Blu-ray niż było dla kasety VHS. Skoro zatem DVD było w stanie pokonać VHS, to przemysł nie powinien liczyć na to, że Blu-ray stanie się kiedykolwiek alternatywą dla DVD. Tym bardziej, że rośnie mu kolejna konkurencja - zdobywające coraz większą popularność usługi VoD.

Reklama

Zdaniem analityków, właśnie nadszedł właściwy moment, w którym studia filmowe powinny zacząć rozwijać technologie cyfrowej dystrybucji swoich produktów. Jeśli tego nie zrobią, cały rynek domowego wideo będzie stopniowo popadał w kryzys.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy