Które telewizory 3D są najlepsze?

W bezpośrednim teście porównawczym czterech klientów na pięciu wybrało polaryzacyjną technologię LG Cinema 3D zamiast aktywnej technologii 3D konkurencyjnych firm - szczegóły przeprowadzonych badań w newsie.

Badanie konsumentów zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Morpace Inc i miało na celu określenie preferencji konsumentów względem technologii 3D, wykorzystującej okulary migawkowe w technologii aktywnej 3D i technologii pasywnej, wykorzystującej okulary polaryzacyjne 3D (podobne do tych używanych w salach kinowych).

Podczas badania analizowane były reakcje konsumentów na prezentowany kontent w czasie rzeczywistym.

- Technologia LG CINEMA 3D to odpowiedź na problemy, które dotychczas napotykali konsumenci podczas korzystania z aktywnej technologii 3D. Chcieliśmy zapewnić im najwyższy komfort oglądania treści 3D w ich domach - powiedział Wayne Park, dyrektor generalny firmy LG Electronics USA.

Udzielając odpowiedzi na pytanie o najwyższy ogólny komfort oglądania treści 3D, 80 proc. respondentów wybrało technologię CINEMA 3D zamiast zestawów firm Samsung i Sony w technologii aktywnej 3D. Poza tym ponad respondentów preferowało technologię LG CINEMA 3D, ze względu na wyjątkowe wrażenia podczas oglądania treści 3D (77 proc.), efekty 3D (77 proc.), ogólną jakość obrazu (77 proc.) i okulary 3D (78 proc.). Podczas kontrolowanego na żywo badania respondenci zapoznali się łącznie z czterema telewizorami 3D, na których wyświetlono te same treści. Następnie poproszono respondentów o opisanie swoich wrażeń.

Reklama

Oznaczenia marek na telewizorach, kwestionariuszach i okularach zostały dokładnie zakryte, aby mieć pewność, że postrzeganie marki nie wpłynie na preferencje konsumentów.

Przyszłość telewizji 3D

Tendencja rynkowa wskazuje na to, że w ciągu kolejnych pięciu lat popularność telewizorów 3D wzrośnie, co częściowo będzie wynikać z oczekiwanego wzrostu sprzedaży telewizorów z technologią polaryzacyjną 3D. Zgodnie z wynikami badań rynkowych stowarzyszenia Consumer Electronics Association, do 2014 roku roczna sprzedaż telewizorów 3D w USA ma osiągnąć poziom 10,5 miliona sztuk, co będzie stanowić 40 proc. wolumenu sprzedaży wszystkich telewizorów.

Wyniki badania IHS iSuppli pozwalają szacować, że do roku 2015 ponad połowę wszystkich urządzeń 3D sprzedanych na całym świecie będą stanowiły modele oparte na technologii polaryzacyjnej 3D.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy