Philips stawia wszystko na styl

Philips planuje podbić rynek elektroniki konsumenckiej przy pomocy sojuszu eleganckiej stylistyki i najnowszych technologii.

- Klienci chcą produktów z prostszą, a zarazem bardziej wyrafinowaną stylistyką. Coś, co działa zarówno na duszę, jak i na umysł - roztaczał swoją wizję przyszłości produktów firmy Philips Andrea Ragnetti, dyrektor zarządzający dopiero co powołanej dywizji Consumer Lifestyle. - Wnosimy do produktów elektroniki konsumenckiej styl i innowacyjność - podsumował nowe linie produktów Philipsa Ragnetti. Philips ma o co walczyć - rynek LCD jest obecnie zdominowany przez Samsunga, Sony i Sharpa. Co przygotowała holenderska firma?

Design Collection

Reklama

Nowe telewizory Philipsa mają wygrywać z konkurencją dzięki designowi. Firma mówi o odejściu od "męskiej stylistyki" urządzeń elektronicznych, nadając swoim nowym produktom bardziej kobiece kształty. W przełożeniu na wygląd produktu oznacza to bardziej gładkie powierzchnie oraz rezygnacje z "geometrycznego" designu kosztem bardziej "secesyjnego" stylu.

Te rozwiązania są szczególnie widoczne w serii telewizorów 7000 FlatTV, obejmujących urządzenie o przekątnej ekranu od 19 do 52 cali. Forpoczta tej linii - Ultimate Dream TV (52PFL7603D) - zdobyła nagrodę CEA Innovations Award for Design and Engineering.

Nowe telewizory mają mieć "niewidzialne głośniki" (Invisible Sound System). W rzeczywistości oznacza to umieszczenie głośników z tylu odbiornika. Oprócz dwóch głośników w telewizorach zamontowano subwoofer wOOx.

Natomiast jeśli chodzi o obraz - nie zapomniano oczywiście o odświeżaniu 120Hz. Dodatkowo Philips zastosował także dwie technologie - HD Digital Natural Motion (eliminującą niedoskonałości nagranego materiału wideo) oraz Motion Estimation Motion Compensation (poprawa ostrości). Wszystkie telewizory z nowej serii mają porty HDMI 1.3.

Wszystkie informacje o targach w Las Vegas - tylko raporcie specjalnym serwisu Nowe Technologie

Błękitny format

Kolejną nowością jest odtwarzacz Blu-ray - BDP7200, sukcesor BDP9000. Nowy player obsługuje rozdzielczość Full HD 1080p, dokonując upscale'owania filmów w niższej rozdzielczości do 1080p.

BDP7200 obsługuje BD-Java (interaktywne funkcje), a także PiP i innego rodzaju rozwiązania wzbogacające nawigację po filmach. Urządzenie trafi do sprzedaży w USA w kwietniu 2008 w cenie 349 dolarów.

Kino w domu

Wraz z telewizorami oraz odtwarzaczem HD, Philips zaprezentował dwa zestawy kina domowego Ambisound - HTS6100 i HTS6515D.

Oba systemy korzystają z technologii DoubleBASS, (lepsze basy) oraz FullSound (poprawa jakości MP3) i Smart Surround (automatyczne dopasowanie ustawień dźwięku do sygnału audio). Urządzenia umożliwiają streamowanie muzyki i zdjęć prosto z USB, odtwarzaczy multimedialnych i za pomocą interfejsu HDMI.

Opisywane kina działają w systemie 5.1 i mają stacje dokujące dla iPodów. HTS6100 i HTS6515D zadebiutują na amerykańskim rynku w maju 2008 w cenie 599 dol. i 499 dol.

Własne iTunes

Także Philips postanowił skorzystać na popularności iTunes, podpisując umowę ze internetowym serwisem muzycznym Rhapsody należącym do RealNetworks i MTV Networks. Z tej usługi będą mogli skorzystać posiadacze przenośnych odtwarzaczy Philipsa oraz innych urządzeń obsługujących cyfrowe pliki muzyczne. Trudno powiedzieć, czy dotrze ona do Polski.

Na koniec Philips zaprezentował coś z myślą o walentynkach - nową linię przenośnych pamięci, których obudowę ozdabiają kryształy Swarovskiego, firmy specjalizującej się w tworzeniu oczek ze szlifowanego kryształu. Ich ceny na szczęście nie wahają się w granicach dobrego telewizora HD (trzeba za nie zapłacić między 99 dol. a 179 dol.), ale zapewne i tak przyprawią one niejednego mężczyznę o zawał serca.

Wszystkie informacje o targach w Las Vegas - tylko raporcie specjalnym serwisu Nowe Technologie

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy