Platformy powalczą o abonentów

Zapowiadają się gorące lata na rynku płatnej telewizji - operatorzy wciąż będą skupieni na pozyskiwaniu nowych klientów. Dzięki ostrej walce klienci mogą liczyć na coraz atrakcyjniejsze oferty promocyjne, a dzięki temu na zakup kilku ofert.

Obecnie z usług trzech największych platform cyfrowej telewizji satelitarnej w Polsce korzysta ponad 5,4 mln abonentów . Ponad połowa (59 proc.) to klienci Cyfrowego Polsatu, 28 proc. udziałów w rynku ma Cyfra+, 13 proc. telewizja "n". Okazuje się jednak, że operatorzy mają do pozyskania jeszcze wielu nowych klientów .

Podczas spotkania z dziennikarzami szef Cyfrowego Polsatu powiedział, że obecnie z usług płatnej telewizji korzysta około 60 proc. gospodarstw domowych, a do zagospodarowania jest jeszcze około 2 mln potencjalnych abonentów.

Wcześniej spółka szacowała zagospodarowanie rynku na poziomie 75 procent. Cyfrowy Polsat zmienił swoje szacunki, bo z obserwacji operatora wynika, że Polacy coraz chętniej korzystają z kilku ofert - już około 15 proc. gospodarstw domowych korzysta z ofert kilku platform satelitarnych, bądź jednocześnie z platformy satelitarnej i telewizji kablowej.

Reklama

To oznacza, że przez najbliższe lata operatorzy płatnej telewizji będą stawiać na pozyskiwanie nowych abonentów. W zamian klienci mogą oczekiwać coraz atrakcyjniejszych ofert. Spadające ceny mogą spowodować, że Polacy coraz częściej będą wybierali oferty więcej niż jednej platformy. Na razie pierwsze miesiące 2010 roku nie wskazują, aby ten rok miał być gorszy od poprzednich pod względem sprzedaży płatnej telewizji.

Warto jednak zwrócić uwagę, że operatorzy przy okazji walki o nowego klienta, niestety w większości przypadków zapominają o utrzymaniu dotychczasowych abonentów. Często zdarza się, że tzw. oferta przedłużeniowa jest gorsza od promocji dla nowych klientów. Dlatego abonenci decydują się na rozwiązanie dotychczasowej umowy, by za chwilę podpisać z tym samym operatorem korzystniejszą umowę, jako nowy, w pełni zadowolony klient.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy