Polacy coraz częściej kupują LCD

Jak wygląda przyszłość telewizorów LCD w Polsce i jakie są plany japońskiego Sharpa wobec polskiego rynku? Na nasze pytania odpowiada Wawrzyniec Jakubowski, Marketing Manager Sharp Electronics Poland.

INTERIA.PL: Przede wszystkim gratuluję zwycięstwa w wojnie formatów. Wszystko wskazuje na to, że Sharp postawił na dobrego konia. Czy teraz, Pańskim zdaniem, świadomość konsumentów w temacie formatów HD wzrośnie? Czy może nadal będziemy obserwować trend polegający na kupowaniu telewizorów HD i podłączania ich do analogowych anten?

Wawrzyniec Jakubowski: Dziękuję za gratulacje. Tak, Blu-ray w końcu wygrał batalię o formaty, co nas bardzo cieszy.

Z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że świadomość konsumentów w temacie HD wzrasta. Coraz szerszą grupę kupujących telewizory stanowią właśnie zwolennicy telewizorów o pełnej rozdzielczości HD. Temat jest szczególnie popularny w obliczu rosnącej popularności telewizji cyfrowej, która daje możliwość oglądania programów HD właśnie. Analogowe anteny oczywiście póki co są przytłaczającą większością. Tak zapewne będzie jeszcze w Polsce przez kilka lat, ale już dziś możemy cieszyć się oglądaniem filmów np. z odtwarzaczy Blu-ray właśnie.

Reklama

Skoro w temacie Polski. Jak prezentuje się pozycja firmy Sharp na polskim rynku LCD w porównaniu do konkurencji?

Obecnie Sharp jest trzecim największym na świecie producentem telewizorów LCD. W Polsce telewizory Sharpa plasują się wśród tych bardziej ekskluzywnych. W pewnym sensie decyduje o tym cena, ale dla nas to przede wszystkim jakość jest ich wyróżnikiem. Klienci przekonali się już, że japońska jakość świadczy sama za siebie i cena schodzi na plan drugi. Potwierdzeniem są wyniki sprzedaży telewizorów Full HD. Sharp sprzedaje ich w Polsce najwięcej.

Ostatnie doniesienia głoszą, że produkcja telewizorów LCD staje się branżą nr 1 w Polsce pod względem sprzedaży. Aby lepiej konkurować z silnymi graczami na rynku, Sharp wprowadza szereg innowacji, także do Polski. Na przykład już jesienią na rynku europejskim pojawią się ultracienkie telewizory o pełnej rozdzielczości HD. Modele z serii AQUOS X mierzą jedynie 3,44 cm w najszerszym miejscu.

Sharp jest przede wszystkim kojarzony ze sprzętem wideo, szczególnie. Czy Sharp jest w stanie stać się prawdziwie konkurencyjną marką w oczach konsumentów na rynku audio?

Rzeczywiście, Sharp kojarzony jest przede wszystkim z liderem branży telewizorów LCD. Sposobów na umocnienie swej pozycji na rynku audio znalazł wiele, a w ostatnich kilku miesiącach jego aktywności w dążeniu do bycia jeszcze lepszym nabrały szczególnego tempa.

Swoje nowości, niestety, dostępne na razie tylko na rynku amerykańskim, Sharp zaprezentował na styczniowych targach CES w Las Vegas. Muszę przyznać, że sprzęt ten robi wrażenie. Jego siłą jest cała gama nowych mikro- i mini- zestawów audio.

Na uwagę zasługują także dostępne już na polskim rynku zestaw muzyczny do podłączania odtwarzaczy iPod. Nie zapominajmy jednak, że produkty Sharp w Polsce to także wielofunkcyjne urządzenia biurowe i produkty AGD. W tych ostatnich, firma Sharp stosuje unikalne rozwiązanie jakim jest system Plasmacluster. Zapobiega on rozwojowi bakterii, pleśni i grzybów. Technologia ta to rozwiązanie nie tylko nad wyraz skuteczne, ale i niezwykle przyszłościowe.

Telewizory LCD obecnie robią coraz większą furorę w Polsce. Co może być tego powodem i jak Sharp planuje wykorzystać ten boom na LCD?

Jako użytkownicy stajemy się coraz bardziej wymagający. Doceniamy naprawdę wyjątkową jakość dźwięku i obrazu, którą gwarantuje tylko sprzęt najwyższej jakości. Klienci przekonali się już do naszych wyraźnie japońskich telewizorów LCD. Co roku odnotowujemy ogromny wzrost sprzedaży w tym segmencie i prognozy wskazują, że taka tendencja się utrzyma.

Na pewno chcemy jeszcze bardziej wzmocnić naszą reklamę, zaproponować jeszcze atrakcyjniejsze promocje dla klientów, a także jeszcze bardziej poszerzyć sieć sklepów oferujących nasze produkty.

Rozmawiał Łukasz Kujawa

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy