Polska - fabryka telewizorów HD

W zeszłym roku w Polsce powstało 18 mln telewizorów. Przejście na telewizję cyfrową będzie jedynie napędzać sprzedaż zaawansowanych telewizorów w następnych 5 latach.

- Rośnie zapotrzebowanie, a wraz z nim produkcja - podsumowuje dla "Dziennika" pracę fabryki LG w Kobierzycach Krzysztof Zych z LG Electronics . W 2011 z zakładu w Kobierzycach będzie mogło rocznie wyjechać 11 mln odbiorników. Równie dobrze powodzi się fabryce Toshiby, znajdującej się praktycznie tuż obok zakładu LG. W 2009 roku wyprodukuje ona 3 mln telewizorów - podaje "Dziennik".

Polska staje się potentatem płaskich telewizorów, a Polacy w zeszłym roku kupili 1,8 mln telewizorów HD - więcej, niż wynosi średnia w krajach Europy Zachodniej. Badania wykonane w związku z wprowadzeniem na rynek telewizora plazmowego PG6000 firmy LG wykazały, że 36 proc. użytkowników w Europie planuje wymienić sprzęt na odbiornik High Definition (HD), a 40 proc. na telewizor plazmowy lub LCD.

Reklama

Polacy wyraźnie stają się forpocztą rewolucji HD. Niespodziewanym sojusznikiem okazuje się być sport. - Konsumenci zmieniają telewizory dlatego, że oczekują lepszej jakości telewizyjnej rozrywki. Przejście na telewizję cyfrową w połączeniu z licznymi zawodami sportowymi jak Euro 2008 czy tegoroczna Olimpiada powoduje, że coraz więcej osób zastanawia się nad wyborem odbiornika - wyjaśnia Paweł Binder, specjalista ds. marketingu z firmy LG Electronics.

Także Sharp, trzeci co do wielkości największy producent telewizorów HD na świecie, dostrzega potencjał drzemiący w naszym rodzimym rynku. - Ostatnie doniesienia głoszą, że produkcja telewizorów LCD staje się branżą nr 1 w Polsce pod względem sprzedaży - podsumowuje stan branży HD dla INTERIA.PL Wawrzyniec Jakubowski, Marketing Manager Sharp Electronics Poland.

Dane mówią same za siebie - według Głównego Urzędu Statystycznego w 2000 rok roku w Polsce wyprodukowano 6,29 mln telewizorów. W 2007 roku liczba ta wzrosła 18,69 mln. Ile z tych odbiorników pozostanie w kraju?

ŁK

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy