Polskie kanały HD do poprawki

W Warszawie odbyła się organizowana przez Centrum Komunikacji Medialnej i Polskie Towarzystwo Informatyczne debata "Tendencje rozwoju rynku mediów elektronicznych - co zyska odbiorca końcowy". Poruszano podczas niej kwestie nie najlepszej oferty kanałów HD w Polsce.

Od kilku miesięcy można zaobserwować duże zainteresowanie kanałami HD. Polacy wymieniają stare telewizory na nowe, obsługujące HD oraz coraz częściej wybierają u operatorów telewizyjnych pakiety z kanałami HD. Mimo, że tych ostatnich przybywa, to jednak - według ekspertów - ich zawartość pozostawia wiele do życzenia.

- Obserwujemy dziwne zjawisko - niby jest szybki postęp technologiczny i wzrost infrastruktury informacyjnej, to jednak klient nie bardzo odczuwa wzrost atrakcyjności oferty. Na przykład telewizja wysokiej rozdzielczości - dostępne kanały HD mielą w kółko te same pozycje programu zaś wydawcy prawie zupełnie nie korzystają z kanałów zwrotnych, które mogłyby ogromnie uatrakcyjnić program - twierdzi Marek Hołyński, prezes Polskiego Towarzystwa Informatycznego.

Reklama

Prezesowi wtóruje przedstawiciel TVP: - Panuje znaczne pomieszanie wokół kluczowego dla cyfryzacji pojęcia wysokiej rozdzielczości (HD). Tak naprawdę nikt nie wie, co to właściwie jest to HD. Skutek jest taki, że niektórzy byle jaki przekaz sprzedają z etykietką HD. Należy zacząć od wprowadzenia jasności definicyjnej - twierdzi Wiesław Łodzikowski.

Jednak okazuje się, że zawartość kanałów HD to nie jedyny problemem w Polsce. Uczestnicy debaty zwrócili uwagę, że ważnym elementem przyszłości rynku telewizyjnego jest także swobodny dostęp do kontentu. I tutaj pojawią się problemy - Polska posiada coraz lepsze sieci szkieletowe, ale problem stanowią łącza dostępowe dla klienta końcowego.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama