Pornografia w wirtualnej rzeczywistości hitem 2016 roku

Rok 2016 należy to wirtualnej rzeczywistości (VR). Eksperci są zgodni, że w popularyzacji trzech systemów VR, jakie zadebiutują w tym roku, pomoże branża filmów dla dorosłych. Wytwórnie filmów XXX już udostępniły pierwsze produkcje nakręcone przy pomocy kamer sferycznych.

"Do końca tego roku nawet 20 milionów widzów będzie przynajmniej raz w miesiącu oglądało filmy dla dorosłych nakręcone w wersji dla gogli VR" - powiedział w rozmowie w serwisem technologicznym CNET Brian Tong, z Naughty America, jednego z największych twórców materiałów XXX na świecie. Jak powstają filmy dla dorosłych w wersji przeznaczonej dla VR?  Materiał jest kręcony za pomocą specjalnych kamer sferycznych, rejestrują one obraz w zakresie 180 stopni (upraszczają, to co "widzimy przed sobą") lub w szerokości 360 stopni (wszystko, co dzieje się wokół nas). Widz z goglami na oczach może rozglądać się podczas odtwarzania materiału wideo. Stwarza to wrażenie interaktywności i uczestnictwa (immersji) w danym materiale. Jak wygląda to w praktyce, można przekonać się oglądając materiał przygotowany przez CNET. Umieściliśmy go na dole tej informacji (nie zawiera on treści dla dorosłych).

Reklama

Co potrzeba do obejrzenia filmów sferycznych?

Najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest Google Cardboard, czyli tekturowe gogle z dwoma soczewkami współpracujące z szeroką gamą smarftonów. Droższym urządzeniem obsługującym ten format jest Samsung Gear VR (nasz test tutaj). Pod koniec marca na rynku zadebiutują gogle Oculus Rift (więcej informacji tutaj), w kwietniu gogle HTC Vive Pre (więcej informacji tutaj, a prawdopodobnie pod koniec 2016 roku - PlayStation VR (więcej informacji tutaj).

Trudno to sobie wyobrazić, ale branża dla dorosłych od lat 80. pełni swoistego rodzaju lidera technologii. To za sprawą produkcji XXX format kaset VHS pokonał format Betmax (lepszy, ale droższy), ponieważ branża erotyczna zdecydowała się na korzystanie z VHS-ów. W latach 90. przemysł dla dorosłych jako pierwszy zaczął korzystać z internetu, wprowadzać opłaty za treść. Branża  pomogła w popularyzacji nośnika DVD, a potem Blu-ray. Eksperci twierdzą, że teraz przyszła pora na VR.

Poniżej materiał CNET i wrażenia po sprawdzeniu filmów dla dorosłych w wersji VR (film nie zawiera treści dla dorosłych)


INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: VR | Oculus Rift | gear vr | Google Cardboard
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy