Smart TV coraz bardziej popularne

Samsung Electronics wzmocnił swoją pozycję jako marka numer jeden wśród producentów inteligentnych telewizorów w Wielkiej Brytanii – liczba użytkowników platformy Smart TV właśnie przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo, co oznacza 33-procentowy wzrost w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Także w Polsce platforma Samsung Smart TV należy do najbardziej popularnych. Już ponad 65 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray wyposażonych w funkcje smart jest podłączanych do internetu.

- W grudniu 2015 roku przekroczyliśmy próg 1 miliona użytkowników miesięcznie, a w ciągu ostatnich 6 miesięcy ich liczba wzrosła o ponad ¼ (styczeń vs. sierpień). Pierwsze miesiące nowego roku przyniosły dalszy, znaczący wzrost i spodziewamy się, że w najbliższym czasie osiągniemy tygodniowo milion użytkowników naszej platformy Smart TV - mówi Martyna Menge, Content & Services Team Manager w Samsung Electronics Polska.

Reklama

Coraz większe znaczenie telewizorów Smart TV jako platformy rozrywki potwierdza też ankieta Video Behavior in the Age of Quantum Media przeprowadzona przez TDG wśród 2000 dorosłych użytkowników łączy szerokopasmowych w Stanach Zjednoczonych, z których 60% odbiera transmisje strumieniowe over‑the‑top (OTT).

Mimo wielu możliwości odbioru strumieniowych transmisji telewizyjnych okazuje się, że 32% użytkowników telewizji OTT woli oglądać ją na odbiornikach Smart TV wyposażonych we własny moduł łączności z internetem. Nieco rzadziej wykorzystywane są do tego celu konsole do gier, na które wskazało 25% użytkowników telewizji OTT, a dalej znalazły się odtwarzacze Blu‑ray i inne urządzenia.

Dlaczego odbiorniki Smart TV zajmują pierwsze miejsce na tej liście? Zdaniem Michaela Greesona, dyrektora ds. badań w TDG, wszystko sprowadza się do łatwości obsługi. W przypadku Smart TV widz nie musi manualnie przełączać telewizora na odbiór sygnału z innego urządzenia ani sięgać po inny pilot zdalnego sterowania, aby uzyskać dostęp do wybranej aplikacji strumieniowej czy programu.

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Smart TV
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy