Telewizory LCD - liczy się marka, nie cena

Serwis Okazje.info przygotował raport prezentujący preferencje internautów, zainteresowanych zakupem telewizora LCD. Autorzy raportu ustalili m.in. co jest najistotniejszym kryterium wyboru i jakie marki telewizorów cieszą się największą popularnością.

Telewizory LCD najczęściej wybieramy wg przekątnej ekranu oraz producenta - wynika z badań przeprowadzonych przez Okazje.info. Najpopularniejsze wielkości to 30-39" oraz 40-49", a wśród producentów aż 45 proc. użytkowników wybiera firmę Sony. Dalej pojawiają się: Samsung (24 proc.) oraz LG (11 proc.).

W porównaniu z ubiegłym rokiem, zwracamy większą uwagę na popularne modele. Zainteresowanie rankingami najczęściej wybieranych telewizorów wzrosło o 7 punktów procentowych. Za to nieco rzadziej internauci decydują się na szczegółowe określanie parametrów. Wpłynęło na to upowszechnienie się na rynku nowoczesnych technologii,w tym formatu Full HD. Mimo tego, podobnie jak rok temu, dobre parametry okazały się ważniejsze niż cena.

- Promocyjne oferty marketów oglądało 11 proc. użytkowników zainteresowanych telewizorami LCD, a zaledwie 5 proc. skorzystało z sortowania ofert według ceny - mówi Justyna Staszewska z Okazje.info. Nieco inaczej jest w przypadku podbijających rynek telewizorów LED, dla których promocje sprawdzało 40 proc. internautów odwiedzających tę kategorię. - Jednak ceny modeli LED są znacznie wyższe niż tradycyjnych LCD - przyznaje Justyna Staszewska.

Reklama

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy