W 2020 roku cyfrowa TV dla wszystkich
Analiza „Ericsson Media Vision 2020” przewiduje, że w 2020 roku na świecie będzie 9 mld ludzi, ponad 8 mld abonentów mobilnych usług szerokopasmowych i 1,5 mld gospodarstw domowych z telewizją cyfrową, a telewizja analogowa stanie się niemal historią.
Według tej analizy, realizowana ma być tzw. wizja Networked Society, gdyż ponad 50 mld urządzeń podłączonych do internetu, z czego 15 mld obsługujących wideo, będzie opierać się na mobilnych sieciach IP zdominowanych przez wideo. Przemysł branży telewizyjnej ma być warty w 2020 roku 750 mld dol.
Z kolei badanie Multiscreen Index dotyczące ostatniego kwartału 2013 roku, opublikowane przez informitv, pokazuje ogólny wzrost liczb abonentów telewizji cyfrowej na przykładzie 100 wiodących platform płatnej telewizji na całym świecie.
Platformy uwzględnione w badaniu pochodzą z 30 krajów i generalnie każda z nich ma ponad 1 mln abonentów telewizji cyfrowej. Łącznie to ok. 320 mln abonentów na całym świecie. Według Multiscreen Index w czwartym kwartale 2013 roku liczba abonentów telewizji cyfrowej wzrosła o 18,98 mln, czyli o 6,3 proc. Łączna liczba abonentów 10 platform, które odnotowały największe wzrosty, powiększyła się o 2,97 mln abonentów (5,6 proc.). Natomiast łączna liczba abonentów 10 platform z największymi spadkami zmalała o 0,48 mln abonentów w ciągu trzech miesięcy (1,7 proc.).
W Stanach Zjednoczonych, które są największym rynkiem płatnej telewizji, sieci kablowe tracą abonentów, podczas gdy dostawcy usług satelitarnych i telekomunikacyjnych zyskują, ale ogólna tendencja jest taka, że liczba abonentów telewizji cyfrowej rośnie.
W regionie Azji i Pacyfiku odnotowano największe wzrosty - 1,63 mln abonentów w ostatnim kwartale, nie licząc większych operatorów w Chinach i Indiach, którzy nie ujawniają swoich wyników. Odnotowano również znaczne wzrosty w Ameryce Łacińskiej, Rosji i Europie Wschodniej.