Więcej abonentów płatnej telewizji

W Polsce ponad 6 milionów gospodarstw domowych korzysta z płatnej telewizji - wynika z najnowszych danych zaprezentowanych przez Eutelsat. W ciągu dwóch lat przybyło 1,4 mln nowych użytkowników płatnej telewizji.

Z raportu firmy Eutelsat wynika, że rynek telewizji płatnej w Polsce liczy obecnie 6,1 mln gospodarstw, co oznacza wzrost w ciągu dwóch lat o 1,4 mln nowych gospodarstw (z 4,7 mln). Ponad 6 mln użytkowników płatnej telewizji w Polsce stanowi 34,8 proc. ogółu gospodarstw Europy Środkowej i Wschodniej.

Kanały TV nadawane z satelitów Eutelsat odbiera aktualnie 10,12 mln polskich gospodarstw domowych korzystających z telewizji satelitarnej lub kablowej, co stanowi ponad 70 proc. domów wyposażonych w odbiorniki telewizyjne w Polsce.

Wzrost liczby gospodarstw korzystających z płatnych kanałów satelitarnych jest szczególnie widoczny w Europie Wschodniej - wyniósł on 63,5 proc. (z 10,7 mln gospodarstw w 2008 roku do 17,5 mln w 2010 roku). Jest to efekt wprowadzenia nowych ofert i ograniczonej przedtem liczby gospodarstw posiadających dostęp do telewizji płatnej. Siłą napędową w tym obszarze są dynamicznie rozwijające się rynki Rosji i Polski.

Reklama

Jak podaje Eutelsat, spośród 129,3 mln gospodarstw korzystających z telewizji satelitarnej, 51,4 mln (39,7 proc.) to abonenci płatnej telewizji cyfrowej (w 2008 roku liczba ta wyniosła 41,9 mln). Z kolei liczba gospodarstw korzystających z bezpłatnej telewizji cyfrowej (FTA) wzrosła o 22,1 proc., osiągając łącznie 71,7 mln, w porównaniu do 58,7 mln w 2008 roku.

W Europie zachodniej liczba gospodarstw korzystających z niekodowanej telewizji cyfrowej wzrosła o 36,6 proc. do 22,4 mln. W Europie Środkowej i Wschodniej liczba ta wzrosła o 29,8 proc. do 8,7 mln gospodarstw.

Eutelsat transmituje obecnie kanały TV dla 204 mln gospodarstw korzystających z anten satelitarnych i sieci kablowych (w 2008 roku liczba ta wynosiła 190 mln). Oznacza to, że z usług Eutelsat korzysta ponad 9 z 10 gospodarstw w obszarze pokrycia jego satelitów objętym badaniem.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy