Zatwierdzono połączenie Aster i UPC Polska
Od 2 stycznia 2012 roku ASTER i UPC Polska stanowią jedną firmę - UPC Polska. Na skutek połączenia prawnego UPC Polska przejęło wszystkie prawne zobowiązania Aster, a dotychczasowi abonenci Aster staną się klientami UPC Polska.
Działając jako jedna organizacja UPC Polska będzie mogła w pełni wykorzystać wynikający z połączenia efekt synergii, co pozwoli kontynuować na coraz bardziej konkurencyjnym rynku realizację strategii rozwoju, obejmującej inwestycje w innowacje, unowocześnianie sieci oraz poszerzanie portfolio produktowego o światowej klasy usługi. Po połączeniu z ASTER, UPC Polska ma blisko 1,5 miliona klientów, a w zasięgu usług UPC znajduje się 2,5 miliona gospodarstw domowych.
Połączenie prawne ASTER z UPC Polska, na skutek którego powstała jedna firma, stanowi istotny etap na drodze do pełnej integracji obu podmiotów. Celem integracji jest jak najszybsze zaoferowanie wszystkim klientom Aster usług UPC - interaktywnej telewizji cyfrowej, superszybkiego Internetu szerokopasmowego, w tym UPC Fiber Power o prędkości do 150 Mb/s oraz telefonii z konkurencyjnymi taryfami. Działanie w ramach jednej organizacji uprości ujednolicanie procesów biznesowych oraz łączenie infrastruktury. Usługi UPC oferowane są klientom ASTER stopniowo, wraz z postępującą integracją sieci. Marka Aster będzie nadal obecna na rynku jako część logo integracyjnego jednak sukcesywnie, wraz z postępem integracji zastępowana będzie przez logo UPC Polska. Ze względu na skalę przedsięwzięcia, poszczególne działania rozłożone są w czasie, a ich przeważająca część zakończy się jeszcze w 2012 r.
Połączenie UPC i Aster to ważny krok na drodze do konsolidacji rozdrobnionej branży kablowej, która jest konieczna w obliczu rosnącej konkurencji ze strony większych podmiotów, w tym tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, konsolidujących się operatorów alternatywnych i platform satelitarnych. Operatorzy kablowi opierając się wyłącznie na własnych inwestycjach w nowoczesne sieci i usługi, stymulują branżę telekomunikacyjną do konkurencji infrastrukturalnej i w efekcie wpływają na rozwój i kształt rynku. Rezultatem wysokich nakładów sektora kablowego na inwestycje w innowacje jest także wyznaczanie standardów na rynku usług cyfrowych, prędkości internetu i znaczący udział w procesie cyfryzacji.