Złote czasy platform cyfrowych

Z miesiąca na miesiąc przybywa abonentów telewizji cyfrowych. Polscy widzowie coraz chętniej sięgają po ofertę platform cyfrowych, które przyciągają atrakcyjnymi pozycjami programowymi oraz technologicznymi nowościami - pisze "Gazeta Prawna".

Polskie telewizje stawiają przede wszystkim na sport, który przyciąga zagorzałych kibiców. Każda z trzech platform telewizji cyfrowych ma swoje kanały sportowe, z prawami do pokazywania wydarzeń sportowych na wyłączność.

Jak wynika z raportu "Gazety Prawnej", prawa do transmisji sportowych kosztują platformy 100 mln zł rocznie. Drugim potężnym filarem są kanały filmowe - każda z platform oferuje ich kilka i prowadzi negocjacje z kolejnymi nadawcami filmowymi.

Kolejnym wabikiem, który przyciąga widzów do telewizji cyfrowej, jest nowa technologia, z której chętnie korzystają Polacy. Niektórzy nadawcy oferują możliwość oglądania filmów bądź transmisji sportowych w technologii HD oraz usługi wideo na życzenie. Oprócz tego platformy w swojej ofercie emitują programy na wyłączność.

Reklama

Okazuje się, że inwestowanie w sport, film oraz nowe technologie przynosi pozytywny skutek. Jak czytamy w "Gazecie Prawnej", do końca 2006 roku liczba abonentów wzrosła u wszystkich trzech platform. I to wbrew ocenom analityków, że rynek jest już nasycony i nie ma miejsca dla trzech konkurentów. Nad własną platformą telewizji cyfrowej myśli także Telewizja Polska.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy