Reklama

DISCOVR – najlepszy sposób, aby doświadczyć wirtualną rzeczywistość

Po tegorocznym gorącym lecie pozostały już tylko wspomnienia, a domowe konsole i komputery coraz częściej idą w ruch. Są miejsca, które niezależnie od pory roku potrafią dostarczyć alternatywnej, elektronicznej rozrywki. Chodzi oczywiście o coraz bardziej popularne salony VR (Virtual Reality), w których wraz ze znajomymi można skorzystać z najciekawszych nowinek technologicznych. Wśród tego typu obiektów zdecydowanie wyróżnia się warszawskie DISCOVR, które niedawno poszło o krok dalej i postawiło na produkcję własnego sprzętu…

Fantastyczno-naukowa wizja teleportowania się do innego świata przy pomocy zestawu wirtualnej rzeczywistości (VR) jest faktem. Każdy może poczuć się jak bohater tegorocznego hitu Stevena Spielberga, "Player One", zakładając na głowę gogle VR. Co najważniejsze, nie musimy posiadać sprzętu w domu. W Warszawie znajdziemy salon gier VR z prawdziwego zdarzenia, porównywalny do najlepszych lokali z zachodu - jego nazwa to DISCOVR.

Reklama

Warszawa stolicą VR-u

- Chcieliśmy stworzyć odwiedzającym możliwość wspólnego doświadczania wirtualnej rzeczywistości, przenieść ich w różne światy i pokazać najnowsze rozwiązania technologiczne. Naszym celem jest dostarczenie odbiorcom przeżyć i emocji nieosiągalnych w codziennym życiu - opowiada o warszawskim salonie VR, Bogumił Jankiewicz, właściciel całego przedsięwzięcia.

Według badań grupy IDC, do 2022 roku w domach znajdzie się prawie 40 milionów urządzeń wspierających wirtualną rzeczywistość, a do 2020 roku światowy rynek VR będzie wart 162 mld dolarów. Wraz z rosnącą sprzedażą, ewoluować będzie nie tylko technologia wykorzystywana w goglach, ale również sposób, w jaki będziemy korzystać z VR-u.

- Przygoda z VR-em zaczęła się głównie od rozrywki, ale coraz częściej widać na świecie zastosowania bardziej praktyczne. Nad tymi technologiami pracują największe firmy, w tym Google i Facebook. Jeszcze kilka lat temu rozróżnialiśmy rzeczywistość wirtualną (VR) i rzeczywistość poszerzoną (AR). W tym momencie te światy zaczynają się coraz bardziej przenikać i mówimy już o XR (Crossed Reality) - opisuje rozwój wirtualnej rzeczywistości  Szymon Kot, szef marketingu DISCOVR. - W ciągu najbliższych dwóch lat będziemy obserwowali głównie rozwój VR  w obszarze przemysłu, szkoleń itp. Producenci gier również dostrzegają duży potencjał VR"- dodaje

Warszawskie centrum wirtualnej rzeczywistości to połączenie salonu gier VR godnego najlepszych filmów science fiction z miejscem, w którym można spotkać ciekawych ludzi, aby wspólnie przeżywać wirtualne przygody. Tutaj dobrze czują się zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby chcące sprawdzić "czym jest ten VR?". W środku klienci mają do dyspozycji najnowsze wersje zestawów VR: HTC Vive i Oculus Rift oraz masę gier i autorskich aplikacji. Jednak sam powszechnie dostępny sprzęt nie wystarczyłby do odróżnienia się na rynku i przyciągnięcia klienteli.  Cała branża VR i AR nieustannie dostosowuje się do nowych trendów, coraz większej liczby gier i programów wymagających od uczestnika zaangażowania całego ciała do nawigacji. Obecne na rynku rozwiązania nie były wystarczająco dobre dla Polaków, dlatego  postawili na autorski projekt...

Polska bieżnia nowej generacji

"Stworzyliśmy pierwszą w Europie bieżnię wielokierunkową do wirtualnej rzeczywistości. Do tej pory znane były amerykańskie i chińskie zestawy, jednak my podjęliśmy się zadania stworzenia produktu idealnego" - tłumaczy nam  Szymon Kot. Polska bieżnia posiada pełen szereg funkcjonalności, by jak najpełniej oddać prawdziwy ruch (chodzenie do przodu, tyłu, w boki, kucanie, skakanie, wychylenia). - Po założeniu okularów i "uprzęży" bieżni, możemy w pełni oddać się przyjemności chodzenia w naszych autorskich grach jak i w aplikacjach dla biznesu - dodaje Kot. Żaden inny salon VR w tej części świata nie ma takiej bieżni wielokierunkowej, jak ta stworzona przez Polaków.

Dwie bieżnie (wersja 1.8) dostępne w warszawskim salonie można sprawdzić w każdej chwili, doskonale się przy tym bawiąc i korzystając z zupełnie nowego poziomu immersji VR. Ale na tym nie koniec rozwijania produktu.  Obecnie trwają prace nad nową wersją 2.0, która ujrzy światło dzienne w 2019 roku. - Nowa generacja zaoferuje szersze możliwości wykorzystania  np. w formie wirtualnego spaceru po mieszkaniach dla deweloperów, szkoleń BHP dla przemysłu czy rozwiązań szkoleniowych  dla wojska i służb - opisuje kolejne zastosowania bieżni wielokierunkowej Kot.

Wynalazek Polaków nie tylko dostarczy wymagającej od użytkownika ruchu rozrywki, ale także w przyszłości ułatwi życie osobom poszukującym mieszkania, ograniczy ryzyko w miejscu pracy czy wspomoże rehabilitację i - co istotne dla wielu - ograniczy koszty działalności przedsiębiorstw. 

A dzisiaj? Dzisiaj możemy udać się do DISCOVR w stolicy i samemu sprawdzić, dlatego VR stał się tak popularny.

 

Materiał powstał we współpracy z firmą DISCOVR.

materiały promocyjne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama