Zegarek jak auto

Włókna węglowe to materiał o bardzo wysokiej wytrzymałości. Jest lekki, twardy, wysoko antystatyczny i niepodatny na korozję. Ma status wręcz kultowego...

W Formule I włókno węglowe wykorzystano po raz pierwszy w 1981 r. i nadal wydaje się niezastąpione. Stosuje się je w konstrukcji podwozi, nadwozi i hamulców. Jednak prawdziwą popularność zdobyło dzięki tuningowi samochodów - to z niego tworzy się m.in. fotele, deski rozdzielcze, gałki zmiany biegów, czy felgi. Z kolei w motocyklach włókno węglowe stosuje się go do wykonania kierownic, widelców i zbiorników na paliwo. Rajdowcy zaś używają rękawic i kasków wzmacnianych właśnie tym materiałem.

Ale właściwości fizyczne i ciekawe wzornictwo materiału dostrzegły także inne branże. Powstały z niego obudowy laptopów i ipodów, ale również biżuteria, zapalniczki czy nawet... filiżanki.

Reklama

Czarne wskazówki

Wobec takiej popularności włókna nie dziwi oferta firma Casio, która wprowadza na polski rynek nowy model zegarka Edifice. Stylistyką nawiązuje on do sportów motorowych, a jego głównym jego wyróżnikiem jest czarna tarcza wykonana - a jakże - z włókien węglowych. Użycie tego materiału i drobne, wykonane z wysoką dbałością, szczegóły upodabniają zegarek do wnętrza sportowego samochodu. Okienka chronografu stylizowane są na zegary deski rozdzielczej, z czerwonym paskiem charakterystycznym dla obrotomierza. Czarne wskazówki - sekundowa czasomierza i minutowa alarmu - mają zakończenia wyróżnione kolorem czerwonym, osobny wskaźnik informuje o włączeniu alarmu.

Model wodoodporny

Wewnętrzna część pierścienia zegarka zawiera Tachymetr, pozwalający na oszacowanie średniej prędkości na godzinę, na zewnętrznej, karbowanej, umieszczono dodatkowo cztery wskazania minutowe. Dynamiki całości dodaje specjalnie profilowana, stalowa bransoleta. Jak wszystkie modele Edifice, również i ten ma stalową kopertę i jest wodoodporny do 100 m (ciśnienia 10 atmosfer). Warto jeszcze dodać, że stoper Edifice mierzy z dokładnością do 1/20 sekundy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | zegarek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy