Lekceważeni e-klienci

Badania wskaźników szacunku dla klientów, korzystających z obsługi przez firmy online, opracowane przez międzynarodową agencję The Customer Respect Group, wciąż nie wypadają zbyt optymistycznie. Jak informuje The Register, najnowszy raport na temat szacunku dla e-klienta stwierdza, że do pozytywnych zjawisk należy zaliczyć fakt, iż strony firm z sektora IT mają zwykle interfejs przyjazny użytkownikowi i "w pełni oraz w jasny sposób" objaśniają politykę ochrony prywatności.

Badania wskaźników szacunku dla klientów, korzystających z obsługi przez firmy online, opracowane przez międzynarodową agencję The Customer Respect Group, wciąż nie wypadają zbyt optymistycznie. Jak informuje The Register, najnowszy raport na temat szacunku dla e-klienta stwierdza, że do pozytywnych zjawisk należy zaliczyć fakt, iż strony firm z sektora IT mają zwykle interfejs przyjazny użytkownikowi i "w pełni oraz w jasny sposób" objaśniają politykę ochrony prywatności.

Już z realizacją tej ochrony jest jednak gorzej: blisko jedna trzecia badanych przedsiębiorstw przekazywała zgromadzone, prywatne dane osobom trzecim bez uzyskania zezwolenia zainteresowanych. Jedna trzecia spośród badanych firm w ogóle nie odpowiadała na pytania, zadane przez klientów za pośrednictwem Internetu. Z kolei jedna czwarta odpowiadała zaledwie na połowę otrzymywanych wiadomości. W przypadku automatycznego generowania odpowiedzi, zawierających obietnicę, że firma zajmie się problemem, blisko połowa nie doczekała się realizacji i klienci pozostawali z nie załatwioną sprawą. Komentując wyniki tych badań, prezes The Customer Respect Group Roger Fairchild stwierdził, że branża IT powinna jak najszybciej się obudzić, jako że użytkownicy rezygnują całkowicie z korzystania z 20% stron internetowych, z którymi mieli niezadowalające doświadczenia

Reklama

(Enter)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama