10 tys. stacji bazowych razem

Ericsson poinformował o konsolidacji ponad 10 tysięcy współdzielonych lokalizacji stacji bazowych w sieci Mobile Broadband Network Ltd (MBNL), która zapewni klientom operatorów Three oraz T-Mobile w Wielkiej Brytanii większy zasięg i większą pojemność.

Po zakończeniu budowy MBNL, sieć ta będzie się składała z około 12 500 najnowocześniejszych lokalizacji stacji. Powstaje ona w wyniku konsolidacji sieci T-Mobile UK i Three, które obejmowały łącznie ponad 18 000 stacji 2G i 3G. Jak twierdzi producent, dzięki tej konsolidacji, MBNL będzie najbardziej zaawansowaną i najlepszą jakościowo siecią komórkową, oferującą usługi szerokopasmowe i głosowe o bardzo dużej pojemności i obejmującą zasięgiem całą Wielką Brytanię.

Konsolidacja przyczyniła się w znacznym stopniu do zmniejszenia negatywnego wpływu sieci na środowisko naturalne przy jednoczesnej redukcji wydatków eksploatacyjnych ponoszonych przez operatora. Obie te korzyści wynikają z mniejszego zużycia energii, mniejszej liczby ośrodków i mniejszego ich rozmiaru.

- Podejmując decyzję o scaleniu sieci T-Mobile i Three, wyznaczyliśmy sobie jasne cele z zakresu wzrostu wydajności, redukcji kosztów, poprawy jakości i zwiększenia zasięgu usług transmisji danych w sieciach komórkowych. Przeprowadzana konsolidacja sieci i płynące z niej korzyści będą wyraźnie odczuwalne dla klientów. Wielu z nich po raz pierwszy będzie mogła teraz korzystać z Internetu - powiedział Graham Payne, dyrektor zarządzający MBNL.

Reklama

Na podstawie 5-letniej umowy na realizację usług zarządzanych (managed services), o której informowano w ubiegłym roku, firma Ericsson odpowiada za projektowanie i wdrażanie sieci, nabywanie i budowanie ośrodków, zarządzanie pojemnością, wymianę sprzętu i modernizację zasobów transmisyjnych. Świadczenie usług rozpoczęto w lutym 2009 r., a planowany koniec zakończenia ich realizacji to 10 października 2010 r. W rezultacie powstanie niemal 12 500 aktywnych współdzielonych lokalizacji stacji bazowych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy