Cena iPada 2 wkrótce spadnie?

Z analizy opublikowanej przez Goldman Sachs wynika, że Apple iPad 2, najpopularniejszy tablet internetowy na rynku, wkrótce stanieje. Wszystko za sprawą konkurencji.

W ciągu kilku ostatnich tygodni byliśmy świadkami rewolucji cenowej w dziedzinie tabletów. Wiele miesięcy wcześniej zapoczątkowały ją tanie chińskie urządzenia pochodzące od nieznanych firm. Słaby marketing, nieatrakcyjna specyfikacja i brak globalnej dostępności rynkowej sprawiły, że tablety te zyskały miano "podróbek" i nie odniosły zamierzonego sukcesu.

Niemniej jednak, przeciętny klient, widząc niską cenę tego typu urządzenia w internecie lub katalogu, zastanawiał się, dlaczego inne, popularniejsze tablety tak diametralnie różnią się pod względem ceny. Globalną zmianę wywołała premiera Amazon Kindle Fire, tabletu, który, choć sygnowany logo znanej marki i mogący pochwalić się dobrą specyfikacją, wyceniony został na zaledwie 199 dol. Nieco wcześniej miała miejsce masowa wyprzedaż HP TouchPada, którego szczęśliwcy mogli zakupić już za 99 dol. Tuż po nich światło dzienne ujrzał największy konkurent Kindle Fire - Barnes & Noble Nook Tablet. W sklepie internetowym, tuż przy jego wizerunku, widnieje cena 250 dol., czyli również niezbyt wygórowana.

Reklama

Jak w takiej sytuacji odnajdzie się Apple, producent iPada, aktualnego lidera rynku tabletów internetowych? iPady nie należą do najtańszych, wersję 16GB można zakupić za 499 dol. W takiej sytuacji, aby utrzymać pozycję najpopularniejszego tabletu, Apple będzie musiało obniżyć cenę iPada 2. Przyczyną podjęcia takiej decyzji jest wyżej opisany nacisk ze strony konkurencji lub, co w tej chwili wydaje się nieprawdopodobne, wysoce pożądana, zbliżająca się wielkimi krokami premiera iPada 3. Czas pokaże, czy gigant z Cupertino ulegnie presji rynku i obniży cenę swoich tabletów.

Źródło informacji

tabletowo.pl
Dowiedz się więcej na temat: iPad | Apple
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy