Co drogie to... niedobre

W pogoni za dodatkowymi funkcjami komórek, producenci coraz częściej zapominają o tym, do czego przede wszystkim służy telefon - możliwie najwyższej jakości transmisji głosu. Jak wynika z badań prowadzonych przez firmę Psytechnics, najdroższe modele aparatów nie zawsze potrafią zagwarantować dobry przekaz dźwięku.

W pogoni za dodatkowymi funkcjami komórek, producenci coraz częściej zapominają o tym, do czego przede wszystkim służy telefon - możliwie najwyższej jakości transmisji głosu. Jak wynika z badań prowadzonych przez firmę Psytechnics, najdroższe modele aparatów nie zawsze potrafią zagwarantować dobry przekaz dźwięku.

Twórcy raportu testowali 8 modeli telefonów - najpopularniejsze modele, których ceny w Wielkiej Brytanii zamykają się w przedziale od 40 do 400 funtów. W ramach testu wykonano 150 rozmów w 20 lokalizacjach miejskich. Korzystano z usług operatorów GSM: Vodafone, Orange, O2 i T-Mobile oraz z sieci 3G firmy 3.

"Odkryliśmy, że najdroższy telefon nie zawsze oferuje najwyższą jakość?" - twierdzi John Winchester z Psytechnics. "Wśród ośmiu testowanych aparatów, różnica jakości wyniosła 30%".

Winchester konkluduje, że dodając do telefonu możliwości elektronicznego notesu czy aparatu fotograficznego, producenci czują się zwolnieni z troski o zapewnienie dobrej transmisji głosu. W praktyce największy wpływ na jakość dźwięku ma sieć, a nie technologiczne zaawansowanie telefonu. Przekaz komórkowy wciąż pozostaje w tyle za tradycyjnymi liniami naziemnymi - jakość dźwięku w rozmowie prowadzonej przez telefon komórkowy jest średnio o 20% niższa niż w wypadku rozmowy za pośrednictwem telefonu stacjonarnego. W trakcie testów stwierdzono też, że wskazania siły sygnału mogą być mylące i nawet przy najsilniejszym sygnale rozmowy mogą "przerywać". Eksperci Psytechnics sugerują, że operatorzy sieci powinni dostarczać klientom informacje, które modele telefonów najlepiej współpracują z ich infrastrukturą i oferują najwyższą jakość dźwięku. Poprawa jakości rozmów, obok obniżki kosztów i rozwiania wątpliwości co do ewentualnego wpływu ?komórek? na zdrowie użytkowników, to według Psytechnics największe wyzwanie jakie stoi przed branżą.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy