Huawei chce być potentatem smartfonów

Chińska firma Huawei chce do 2015 roku stać się potentatem rynku telefonów komórkowych. Wiele wskazuje na to, że się jej to uda. Możliwe, że także w Polsce.

Jeśli jest jakaś firma, która doskonale oddaje sukces ekonomiczny Chin ostatnich lat, to jest nią bez wątpienia Huawei. Ta założona przez Ren Zhengfei w 1987 roku firma telekomunikacyjna szybko wyrosła na potentata chińskiego rynku, a potem realnego przeciwnika dla takich gigantów branży takich jak Ericsson (nadal numer jeden na świecie) oraz Alcatel-Lucent (dopiero od kilka lat w sojuszu). Początkowo Huawei wygrywał ze swoimi konkurentami niską ceną, oferując gorszą jakość usług. Z czasem - podobnie jak wielu chińskich usługodawców - zaczął dostarczać produkty coraz lepsze jakościowo, tym samym stając się realnym graczem na globalnym rynku i drugą największą firmą telekomunikacyjną na świecie.

Bezpieczne miasto

Dzisiaj chińska firma zatrudnia ponad 130 tys. osób na całym świecie, mogąc pochwalić się 20 centrami badań i rozwoju - od Chin, przez Rosję i Indie, na Szwecji i USA kończąc. Tylko jedno z centrów w Szanghaju zatrudnia ponad 10 tys. pracowników, a kampus w Shenzhen, gdzie znajduje się siedziba główna firmy, to miejsce pracy dla ponad 30 tys. osób. Dla porównania, w Redmond, siedzibie głównej Microsoft, znajdziemy ponad 40 tys.

Oprócz rozwiązań przeznaczonych dla operatorów komórkowych oraz szeroko rozumianej branży telekomunikacji, Huawei ma w swojej ofercie kilka rozwiązań bezpośrednio poprawiających bezpieczeństwo na przykład komunikacji. Jest nią platforma SafeCity (z ang. Bezpieczne miasto), którą zaimplementowano m.in. w Nigerii oraz Ekwadorze. Jest to nic innego, jak kompleksowe rozwiązanie polegające na umieszczeniu setek kamer na bieżąco śledzących ruch na ulicach. Zgromadzone informacje są potem przekazywane do centrali, analizowane i dzięki nim podejmowane są decyzje, mające przykładowo zapobiec ewentualnym korkom lub rozładować te już istniejące.

Reklama

Teraz Polska

Huawei planuje do 2015 roku znaleźć się na trzecim miejscu listy największych producentów telefonów komórkowych na świecie, plasując się tuż za Samsungiem oraz Nokią. Pomocne w osiągnięciu tego założenia mają być takie działania jak rozszerzenie portfolio oferowanych urządzeń, współpraca z operatorami i wzmocnienie świadomości marki. Te dwa ostatnie przedsięwzięcia widać na przykładzie Polski - w tym roku Huawei wraz z operatorem Play przygotowali akcję Testujsmartfona, która cieszyła się dużą popularnością. Zresztą Chińczycy radzą sobie w Polsce coraz lepiej - polski oddział firmy jest odpowiedzialny za 20 proc. całości sprzedaży smartfonów i telefonów komórkowych w naszym regionie. A liczby te rosną.

Aby podtrzymać swoją dobrą passę, chiński potentat telekomunikacji planuje także wprowadzić na polski rynek w pierwszym kwartale następnego roku tablet Huawei MediaPad (z Androidem 3.1) oraz smartfony Huawei Vision i Huawei Honor. Oba z Androidem (2.3). Cen tych urządzeń na polskim rynku nie podano. Mieliśmy szansę zapoznać się z tymi urządzeniami i trzeba przyznać, - po wstępnych oględzinach - że są one zaprzeczeniem złego stereotypu o produktach"Made in China". W 2012 roku przekonamy się, czy nasze pierwsze wrażenie było zgodne z prawdą.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Huawei | Szanghaj | Chiny | Shenzhen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama