Jakie będą komórki w roku 2012?

Szybki rozwój usług mobilnych sprawi, że staniemy się jeszcze bardziej uzależnieni od niewielkich urządzeń, w których możliwość rozmów telefonicznych będzie tylko jedną z wielu innych funkcji - wynika z opracowania firmy Gartner na temat przyszłości telefonów komórkowych.

Firma Gartner zidentyfikowała 10 funkcji telefonów, z których korzystać będziemy w 2012 roku. Zostały one uporządkowane według spodziewanych przychodów, rynkowej penetracji czy znaczenia dla konsumentów. Postęp, jaki w ostatnich latach nastąpił na rynku telefonów komórkowych, sprawił, że są one wyposażane w coraz to nowsze funkcje, pozwalające wiele spraw załatwić bez włączania komputera.

Przelewy przez SMS

Zdecydowanym hitem w telefonach przyszłości mają być przelewy via SMS. Rozwiązanie to przeznaczone jest przede wszystkim dla krajów rozwijających się, gdzie infrastruktura bankowa jest niedorozwinięta, za to wiele osób korzysta z telefonów komórkowych. Pomysł ten realizowany jest obecnie w kilku państwach Afryki, zyskał on także dofinansowanie fundacji Billa Gatesa, byłego szefa Microsoftu. Wiele kwestii pozostaje jeszcze do dopracowania, a w centrum zainteresowania instytucji realizujących projekt powinno znaleźć się bezpieczeństwo transakcji i ich niski koszt.

Reklama

Namierzanie klientów

Na drugim miejscu mają znaleźć się usługi związane z lokalizacją użytkowników telefonów komórkowych. Zdaniem Gartnera w 2012 roku będzie z nich korzystać około 526 milionów osób (obecnie robi to około 96 milionów). Firma jest zdania, że usługi te będą w stanie wytworzyć bardzo dużą wartość dodaną dla klientów, zwiększając tym samym ich lojalność wobec oferujących je firm.

Internet mobilny

Mobilne wyszukiwanie i surfowanie po internecie zajęły odpowiednio trzecie i czwarte miejsce. Gartner przewiduje, że w 2012 roku 80 procent wszystkich sprzedawanych telefonów komórkowych umożliwiać będzie swobodny dostęp do internetu. A ten jest motorem reklamy i handlu. Doskonale widać to w przypadku osób korzystających z internetu na swoich komputerach. Te dwie usługi będą miały ogromny wpływ na całą gospodarkę, przyspieszając rozwój nowych usług i udoskonalanie obecnych.

Reklama, płatności i zdrowie

Gartner spodziewa się także szybkiego rozwoju usług medycznych świadczonych za pośrednictwem telefonów komórkowych. Popularność zyskać mają także płatności mobilne oraz technologia zbliżeniowa. Rynek reklamy mobilnej jest bezpośrednio związany ze zwiększonym zainteresowaniem dostępem do internetu przez komórkę, a także rosnącą liczbą użytkowników smartfonów i tworzonych na ich potrzeby aplikacji.

Muzyka i komunikacja

Na dziewiątym miejscu znalazły się komunikatory internetowe. Gartner spodziewa się, że pomimo trudnej sytuacji i niepewności co do modelu biznesowego, jaki powinien towarzyszyć tej technologii, będzie się ona w najbliższym czasie szybko rozwijać.

Ostatnie miejsce zajmuje mobilna muzyka. Do tej pory, mimo ogromnego zapotrzebowania ze strony klientów, rynek ten skupiał się głównie na dzwonkach do telefonów. Pustkę tę wypełniły niewielkich rozmiarów odtwarzacze MP3, a także bardziej zaawansowane telefony komórkowe.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: firma | komórki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy