Kablówki - Internet silniejszy od TV

Operatorzy telewizji kablowej oferują rozbudowaną ofertę telewizyjną, znacznie szybki (120 Mb/s) i tańszy Internet oraz usługi telefonii głosowej. Jednak według Polaków najmocniejszą stroną kablówek są usługi internetowe.

Jeszcze kilkanaście lat temu telewizje kablowe oferowały swoim klientom jedynie usługi telewizyjne. Gdy nie było jeszcze satelitarnych platform telewizyjnych, to właśnie kablówki dla wielu Polaków były oknem na świat. Stanowiły dostęp do wielu popularnych zagranicznych kanałów telewizyjnych w obcych językach, w tym muzycznej stacji MTV.

Dziś telewizyjne oferty kablówek zdominowane są przez kanały w języku polskim. Okazuje się jednak w obecnych czasach to nie telewizja jest mocną stroną sieci kablowych. W przeciągu ostatnich lat operatorzy sieci kablowych stali się poważnymi dostawcami usług telekomunikacyjnych, oferując szybki i w przystępnej cenie dostęp do internetu . Wyprzedzając pod tym względem dużych operatorów telekomunikacyjnych.

Reklama

W ocenie Polaków obecnie najsilniejszą stroną telewizji kablowych jest oferta dostępu do internetu, która oceniana jest jako lepsza od innych dostawców internetu - podaje Telekabel powołując się na badania wizerunkowe sieci kablowych przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie PIKE. Przy wyborze Internetu klient zwraca uwagę na stabilną prędkość transferu, szybkość internet oraz cenę.

Co ciekawe usługa telewizji, wśród wszystkich usług oferowanych przez kablówki, postrzegana jest jako najsłabsza - mało nowoczesna i mało cyfrowa. W przypadku wyboru telewizji kablowej klienci zwracają uwagę na cyfrową jakość, ilość kanałów oraz cenę. Wśród plusów sieci kablowych Polacy wymieniają brak konieczności instalowania anteny satelitarnej oraz bogatszą ofertę telewizyjną od operatorów satelitarnych. Jak już wspominaliśmy, w jednym kablu mogą znaleźć się kanały, które dostępne są na wyłączność u któregoś z operatorów satelitarnych. Jednak jednym z powodów dla którego klienci rezygnują z kablówki na rzecz satelity są mniejsze ceny za telewizję oraz kanały HD. Największym minusem kablówek jest ograniczony zasięg .

Badania PIKE prezentowane przez Telekabel, pokazują także, że telewizja i internet są najpopularniejszymi usługami wśród abonentów sieci kablowych. Dlatego najlepszą sprzedaż u operatorów mają promocyjne paczki usług łącznych telewizję z Internetem. Jednak telewizja nie jest już głównym powodem dla którego wybieramy operatora - gdyby abonent musiał zrezygnować z któregoś z tych mediów, zrezygnowałby z telewizji na rzecz Internetu. Mimo to największym asem w rękawie kablówek są właśnie promocje łączące kilka usług (telewizja plus internet plus telefon). W zamian klient otrzymuje trzy usługi, jeden rachunek i często atrakcyjny rabat.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: telewizja kablowa | kanały | operatorzy | telewizja | Internet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy