Komórki coraz częściej głuche

Operatorzy komórkowi w Polsce funkcjonują już od kilkunastu lat, a najwięksi gracze rynku (Era, Orange, Plus) obsługują po kilkanaście milionów użytkowników. Niestety coraz częściej klienci skarżą się na głuche telefony czy zagubione SMS-y.

Polscy operatorzy myślą nad budową nowoczesnej sieci komórkowej czwartej generacji (LTE), powoli wprowadzają do polski technologię szybkiej transmisji danych (HSP+), jednak nie radzą sobie z dotychczasowymi technologiami. Klienci coraz częściej skarżą się na problemy z funkcjonowaniem sieci.

Kilka dni temu "Gazeta Pomorska" opisała problemy z komórkową komunikacją na Pomorzu. Użytkownicy komórek w sieci Era z powiatu chełmińskiego poskarżyli się prasie, iż przez kilka dni nie mogli korzystać z komórek - zamiast połączeń głuche telefony i nabijanie minut, wiadomości SMS dochodziły z dużymi opóźnieniami. Operator przyznał, że na tym terenie w ostatnich dniach mogły występować "problemy w komunikacji, np. SMS-y dochodziły później, lub nie było głosu w połączeniach".

Reklama

Jednak to tylko jeden z licznych przykładów. Lokalne awarie (a czasami także o większym zasięgu, nawet ogólnopolskim) u wszystkich sieci komórkowych zdarzają się coraz częściej. To powoduje, że użytkownicy komórek przez pewien czas pozbawieni się łączności, nie mogą wykonywać połączeń czy wysłać wiadomości SMS.

Niestety takich sytuacji możemy spodziewać się coraz częściej, jeśli operatorzy nie zaangażują się w modernizację swoich wysłużonych sieci.

Media2
Dowiedz się więcej na temat: T-Mobile | telefony | problemy | komórki | operatorzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy