Microsoft będzie inwestował we własny sprzęt

Dla tych, którzy uważnie śledzą doniesienia z Redmond, zmiany w polityce firmy były już widoczne od jakiegoś czasu. Teraz jednak Ballmer potwierdził to oficjalnie - Microsoft zmienia strategię.

Oficjalne potwierdzenie tego, że tablet Surface nie jest tylko eksperymentem, a Microsoft zmienia strategię, można znaleźć w liście skierowanym przez CEO do akcjonariuszy spółki.

- To znacząca zmiana. Wpłynie na to, w jaki sposób zarządzamy firmą, w jaki sposób tworzymy nowe doznania i w jaki sposób wprowadzamy produkty na rynek konsumencki i biznesowy - napisał Ballmer.

Choć Steve Ballmer podkreśla, że Microsoft kontynuować będzie współpracę ze swoimi partnerami sprzętowymi, zaznacza jednocześnie, że ma zamiar dostarczać klientom swój własny sprzęt.

- Będziemy budować specjalistyczne urządzenia do specjalistycznych zastosowań. Podczas naszej pracy z partnerami, jak również podczas pracy nad własnymi urządzeniami, będziemy skupiać się na zapewnieniu doskonałych, płynnych doświadczeń zarówno ze strony sprzętu, oprogramowania, jak i usług - dodał szef Microsoftu.

Reklama

Jako przykład specjalistycznego sprzętu Ballmer przytoczył Xboxa oraz tablet Surface, który niedługo wejdzie do sprzedaży. Choć nie wspomniał o tym, że Microsoft ma zamiar rozszerzyć w jakiś sposób linię Surface, ale można założyć, że skoro już udało im się wypromować tę markę, będą w przyszłości starali się to zrobić.

Ballmer chce nadal intensywnie inwestować w technologie interakcji z komputerami, "które będą stawały się coraz bardziej naturalne, tak jak dotyk, gesty czy mowa." W przypadku Kinecta to podejście się sprawdziło, zobaczymy czy inne projekty badawcze Microsoftu też uda się przekuć w komercyjny sukces.

Zobaczymy ile z tego uda się zrealizować. Pierwsza poważna próba wprowadzenia jednolitego layoutu we wszystkich usługach i na trzech rodzajach urządzeń ujrzy światło dzienne za trochę ponad dwa tygodnie.

Źródło informacji

gizmodo.pl
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | tablet | Smartfon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy