MMS-y w oczach studentów
Nokia i Contra Publishing poinformowały dzisiaj o premierze rynkowej see what I'm talking about? (widzisz o czym mówię?), książki pokazującej w jaki sposób wiadomości multimedialne MMS zmieniają sposób komunikacji międzyludzkiej. Czwórce studentów londyńskiej Central Saint Martins College of Art and Design (Akademia Sztuk Pięknych i Wzornictwa) pozwolono "zajrzeć w przyszłość" komunikacji MMS. Nokia wypożyczyła kilka aparatów Nokia 7650 agencji reklamowej Contra
. Jo Jackson, Harriet Banks, Tom Vernon-Kell i Rory Brady przedstawili następnie agencji swój pomysł na napisanie książki o MMS-ach i uzyskali zgodę zarówno Contry jak i Nokia na realizację tego projektu przy użyciu wypożyczonych telefonów.
- Znalezienie się wśród pierwszych użytkowników tej technologii i eksperymentowanie z nią jako z nowym narzędziem pracy projektanta i nowym medium komunikacji było niezwykłym przeżyciem - powiedział Jo Jackson. - Co więcej, udało nam się udokumentować narodziny nowego środka ekspresji i to było naprawdę fajne.
Telefon Nokia 7650 posiada wbudowany cyfrowy aparat fotograficzny w standardzie VGA, dzięki któremu można robić zdjęcia i wysyłać wiadomości multimedialne zawierające kolorowe obrazy, tekst i dźwięk. Studenci przesyłali między sobą wiadomości przez cztery tygodnie i stworzyli nową społeczność "komórkową", połączoną możliwościami natychmiastowego przesyłania wiadomości multimedialnych. W eksperymencie tym, mającym badać społeczne interakcje, studenci stwierdzili, że chociaż wiele form komunikacji elektronicznej generalnie zawęża i ogranicza wymianę doświadczeń i przeżyć, to telefony przesyłające obrazy pozwalają osiągnąć coś wręcz przeciwnego: - Mieliśmy bogatsze, lepsze możliwości wyrażenia samych siebie i podzielenia się tym - stwierdziła Harriet Banks. - Ta technologia przywraca człowieczeństwo komunikacji elektronicznej.
- Czuliśmy, że ten projekt będzie doskonałą możliwością przetestowanie technologii MMS, gdy czworo młodych, utalentowanych ludzi otrzyma telefony wyposażone w funkcję MMS i będzie mogło z nich korzystać bez ograniczeń - powiedział Christian From, główny menedżer ds. marketingu w Nokii. - Otrzymane wyniki przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Ta książka stanowi dobrą ilustrację bogactwa wnoszonego przez MMS-y do komunikacji.
Więcej informacji o see what i'm talking about? oraz aktualne wiadomości o możliwości jej nabycia można znaleźć pod adresem www.seewhatimtalkingabout.com.
(mobile.net.pl)