Operatorze - zwiększ sobie ARPU

Operatorzy telefoniczni z roku na rok przykładają mniej uwagi do liczy abonentów na rzecz ARPU - średniego przychodu z jednego klienta. Jedna z brytyjskich sieci znalazła prosty na sposób na jego zwiększenie.

Operatorzy telefoniczni  z roku na rok przykładają mniej uwagi do liczy abonentów na rzecz ARPU - średniego przychodu z jednego klienta. Jedna z brytyjskich sieci znalazła prosty na sposób na jego zwiększenie.

Jak podał CellularNews, Vodafone UK zmieniła sposób, w jaki zlicza swoich abonentów. Do tej pory po prostu sumowano ilość użytkowników abonamentowych z wykupionymi kartami pre-paid. Jednak posiadanie telefonu pre-paid wcale nie wiąże się z jego używaniem. Firma mówi, iż spora ilość osób od dłuższego czasu nie doładowywała stanu swego konta, dlatego Vodafone będzie od teraz pomniejszać otrzymywaną liczbę abonentów o 9 proc. Całkowity przychód pozostaje niezmieniony, liczba użytkowników mniejsza, ARPU rośnie.

Jak podaje GSMOnline, ostatnio brytyjski operator ma problem z naprawą nadajników znajdujących się w rejonach epidemii pryszczycy - ekipy remontowe nie są wpuszczane na tereny objęte kwarantanną. Nie działa już kilkadziesiąt z prawie 3000 nadajników. Czyżby sprawiedliwości stało się zadość?

Reklama

(Mobiel.net.pl)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama