Stacje bazowe przyszłości?

Nokia opracowała system zarządzający IP-RAN Common Radio Resource Management dla bezprzewodowych, wielostandardowych sieci bezprzewodowych 3G.

Nokia opracowała system zarządzający IP-RAN Common Radio Resource Management dla bezprzewodowych, wielostandardowych sieci bezprzewodowych 3G.

System Common Radio Resource Management (CRRM - wspólny system zarządzania zasobami radiowymi), ma -jak twierdzą konstruktorzy - być przełomowym rozwiązaniem w dziedzinie sieci IP z dostępem radiowym. CRRM sprawia, że z jednego serwera można będzie kierować połączeniami radiowymi realizowanymi przy użyciu różnych standardów dostępu. Co więcej, zastosowanie CRRM może nawet o 50 proc. zwiększyć przepustowość sieci i uprości działanie przyszłych, wielostandardowych sieci bezprzewodowych wykorzystujących protokół IP. System Nokia CRRM zapewni kompatybilność systemów oraz zdecydowanie podniesie sprawność sieci wielostandardowych, które w przyszłości staną się normą.

Reklama

Opracowane w firmie Nokia stacje bazowe UltraSite WCDMA Optima to nowa seria BTS-ów mogących pracować w systemach 3G i dających operatorom sieci swobodę działania przy określaniu zasięgu i możliwości wprowadzanych rozwiązań 3G. Nokia zaprezentowała trzy nowe stacje bazowe, tworzące razem największą dostępną na rynku rodzinę produktów dla sieci WCDMA

Zintegrowane rozwiązania opracowane przez firmę Nokia zdecydowanie obniżają koszty eksploatacyjne, a integracja taka obejmuje kolejne generacje technologii i produktów, co zapewnia pełne wykorzystanie istniejących sieci oraz nowych sieci 3G. Stacje bazowe Nokia UltraSite WCDMA Optima, Optima Compact i Optima Supreme obejmują najszerszy zakres usług WCDMA oraz wykorzystują innowacyjny system Smart Radio Concept (inteligentny system radiowy), dzięki któremu operatorzy mogą podnieść przepustowość o 75 proc. i korzystać z około 30 proc. mniej stacji bazowych, niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod sieciowych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: radio | Nokia | stacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama