Telekomunikacja Polska odpowiada na zarzuty NOM

Telekomunikacja Polska S.A. rozesłała do redakcji w całej Polsce oświadczenie, którego treść publikujemy w całości poniżej, dotyczące oskarżeń o wysuwanych pod jej adresem przez Niezależnego Operatora Międzymiastowego (NOM). Telekomunikacja Polska S.A. w żaden sposób nie blokowała, nie blokuje i nie będzie blokować, dostępu do rynku połączeń międzymiastowych spółce Niezależny Operator Międzymiastowy.

Telekomunikacja Polska S.A. rozesłała do redakcji w całej Polsce oświadczenie, którego treść publikujemy w całości poniżej, dotyczące oskarżeń o wysuwanych pod jej adresem przez Niezależnego Operatora Międzymiastowego (NOM).

Telekomunikacja Polska S.A. w żaden sposób nie blokowała, nie blokuje i nie będzie blokować, dostępu do rynku połączeń międzymiastowych spółce Niezależny Operator Międzymiastowy.

Telekomunikacja Polska S.A. nigdy, umyślnie czy też nieumyślnie, nie uniemożliwiała świadczenia usług międzymiastowych przez NOM. Tym samym uważa za bezzasadne żądania zapłaty na rzecz NOM ponad 80 mln zł, które miały by być formą rekompensaty za nieuzyskane przychody.

Nie można obciążać Telekomunikacji Polskiej S.A. konsekwencjami niewłaściwego przygotowania podstaw prawnych procesu liberalizacji rynku połączeń międzymiastowych. Wszystkie działania przeprowadzane przez TP S.A. były zgodne z prawem.

Warto przypomnieć, że rozporządzenie kształtujące zasady rynku zostało wydane dopiero 3 października 2000r. podczas gdy koncesje wydano już w maju. Mimo tych opóźnień zarówno we wspomnianym rozporządzeniu jak i późniejszych decyzjach Ministerstwa Łączności i Urzędu Regulacji Telekomunikacji zawartych jest nadal szereg nieprawidłowości uniemożliwiających ich prawidłową implementację.

Reklama

Podobnie sposób rozliczeń abonentów proponowany przez NOM, powoduje istotne ryzyka podatkowe zarówno dla operatorów jak i abonentów.

TP S.A. uważa, że liberalizacja rynku nie może odbywać się kosztem i

ryzykiem abonentów, a takie ryzyko powoduje - wyjątkowy w skali światowej - model, w którym abonentom odebrano możliwość dotychczasowego sposobu korzystania z usług międzymiastowych.

TP S.A świadczy usługi połączeń międzystrefowych we własnej międzymiastowej w 100% cyfrowej sieci. Z prefiksu TP S.A. może korzystać każdy klient naszej firmy i innych operatorów, jakość tych połączeń nie odbiega od standardów europejskich.

Bez komentarza.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zarzuty | telekomunikacja | Orange Polska S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy