TP SA znowu pod lupą

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzuca Telekomunikacji Polskiej brak skutecznego systemu obsługi klientów, rażąco nieterminowe reagowanie na skargi abonentów oraz nękanie ich czynnościami firmy windykacyjnej - poinformował UOKiK w komunikacie.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zarzuca Telekomunikacji Polskiej brak skutecznego systemu obsługi klientów, rażąco nieterminowe reagowanie na skargi abonentów oraz nękanie ich czynnościami firmy windykacyjnej - poinformował UOKiK w komunikacie.

"Podstawą do podjęcia działań przez UOKiK były skargi konsumentów wskazujące, że po likwidacji przez TP SA punktów obsługi klienta, jak też w konsekwencji wprowadzenia w życie nowego systemu zarządzania relacjami z abonentami, nie mogą oni w pełni skorzystać z rzetelnej i pełnej informacji" - podano w komunikacie.

Zdaniem Urzędu wprowadzenie telefonicznego systemu obsługi klienta, tzw. błękitnej linii, może uniemożliwiać abonentom skuteczne dochodzenie swoich praw. W szczególności abonenci mają trudności w skontaktowaniu się z pracownikami spółki i otrzymaniu pomocy oraz wiarygodnych informacji o usługach telekomunikacyjnych.

Reklama

Zarzuty UOKiK dotyczą także rażąco nieterminowego reagowania na pisemne i telefoniczne skargi oraz reklamacje abonentów, jak też braku jakiejkolwiek reakcji na przedkładane pisma. Uzyskanie poszukiwanej przez klientów TP SA informacji jest niemożliwe, gdyż pracownicy obsługujący system nie mają merytorycznej wiedzy o szczegółowych warunkach i zasadach świadczenia usług, nie potrafią również udzielić dzwoniącym abonentom informacji na temat ich sytuacji, często odsyłając ich do innych źródeł.

W przypadku, gdy UOKiK uznaje, że praktyka stosowana przez przedsiębiorstwo narusza zbiorowe interesy jego klientów, wydaje decyzję nakazującą zaniechania tej praktyki.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na TP S.A. karę 20 mln zł za opóźnianie podpisywania umów z niezależnymi dostawcami internetu. Niektórym z nich nie udało się ich podpisać do dziś, mimo że pierwsze dokumenty złożyli 7 lat temu.

Jest to kolejne postępowanie UOKiK w ostatnim czasie przeciwko TP SA. Na początku stycznia Urząd nałożył na TP SA karę w wysokości 20 mln zł za uchylanie się TP SA od podpisywania umów międzyoperatorskich z niezależnymi dostawcami usług internetowych.

Natomiast pod koniec listopada 2003 roku TP SA została ukarana kwotą 7 mln zł z powodu wykorzystywania pozycji monopolistycznej i wprowadzenia 60-procentowej podwyżki abonamentu dla użytkowników łączy cyfrowych ISDN.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy