Wizz Air odda pasażerom pieniądze. Kto dostanie zwrot za bilety?
UOKiK uznał, że tanie linie Wizz Air naruszyły zbiorowe interesy konsumentów. Decyzją UOKiK przewoźnik odda pieniądze wybranym pasażerom. Zwrot dotyczy członków Wizz Discount Club, którzy wykupili subskrypcję przed 29 kwietnia 2025 i spełniają wskazane warunki kosztu oraz daty rezerwacji biletów. Zwrot będzie miał postać kredytów na konto klienta. Co trzeba zrobić, by otrzymać rekompensatę za loty?

W skrócie
- Wizz Air został ukarany przez UOKiK za wprowadzenie niekorzystnych zmian dla części klientów.
- Przewoźnik musi zwrócić pieniądze pasażerom, którzy wykupili subskrypcję Wizz Discount Club przed 29 kwietnia 2025 roku i później rezerwowali bilety w określonym przedziale cenowym.
- Rekompensata przyznawana jest w formie kredytów WDC, które zostaną automatycznie przypisane do konta klienta.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Tanie linie pod lupą UOKiK. Zapadła decyzja dotycząca Wizz Air
Wizz Air to jedna z najpopularniejszych tanich linii lotniczych w Europie - znana z rozbudowanej siatki połączeń i konkurencyjnych cen biletów. Węgierski przewoźnik działa od 2004 roku i obsługuje setki tras, w tym wiele z polskich lotnisk.
Teraz firma znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który nałożył na nią karę za praktyki uznane za naruszające prawa pasażerów. Linia musi zwrócić pieniądze wielu pasażerom z Polski.
Członkowie programu Wizz Discount Club otrzymają rekompensatę
Wizz Air trafił pod lupę UOKiK po zmianie zasad programu Wizz Discount Club (WDC) w kwietniu br. Konkretnie od 29 kwietnia zniżki zaczęły obowiązywać dopiero od biletów za 29,99 euro zamiast wcześniejszego 19,99 euro. Modyfikacje te wprowadzono bez wcześniejszego uprzedzenia klientów, a zmiany objęły wszystkich - także osoby z aktywną subskrypcją, które postawiono przed wyborem. Mogli zaakceptować mniej korzystne warunki albo zrezygnować z członkostwa i ubiegać się o zwrot.
Prezes UOKiK zdecydował o nałożeniu kary na węgierskiego przewoźnika, ponieważ zdaniem urzędu Wizz Air naruszył zbiorowe interesy konsumentów. Przeprowadzenie zmiany warunków programu w taki sposób w trakcie jego trwania było niezgodnie z prawem. Zgodnie z decyzją UOKiK, teraz członkowie programu Wizz Discount Club mogą liczyć na rekompensatę.

Wizz Air odda pieniądze pasażerom. Są kluczowe warunki
Wizz Air rozesłał do członków Wizz Discount Club informacje o decyzji UOKiK, na mocy której przewoźnik musi przyznać rekompensatę członkom WDC, którzy mieli aktywną 12-miesięczną subskrypcję wykupioną przed 29 kwietnia 2025 r.
Wizz Air poinformował, że w takim przypadku rekompensata wynosi 15 euro za każdy lot, który kosztował między 19,99 a 29,98 euro i był rezerwowany w okresie od 29 kwietnia 2025 r. do dnia wygaśnięcia subskrypcji. Zgodnie z wcześniejszymi zasadami bilety kosztujące od 19,99 do 29,98 euro były tańsze o 10 euro. Teraz Wizz Air zwróci tę kwotę pasażerom, a dodatkowo wypłaci jeszcze 5 euro ekstra.
Rekompensatę linie wypłacą członkom na zasadzie kredytów WDC. Będą one ważne przez rok od dnia ich przyznania. Żeby otrzymać zwrot wydatków, nie trzeba podejmować żadnych działań, kredyty powinny znaleźć się automatycznie na koncie klienta, który spełnia wspomniane warunki.











