Google Ads

Google Ads to narzędzie reklamowe stworzone przez Google. Pozwala ono firmom promować swoje produkty i usługi w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerów reklamowych. Działa na zasadzie płatności za kliknięcie. To oznacza, że reklamodawcy płacą tylko za rzeczywiste interakcje użytkowników z ich reklamami.
Google Ads - najważniejsze informacje
Google Ads to usługa reklamowa giganta internetowego. /123RF/PICSEL

Google Ads - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rodzaj/Typ:

    usługa

  • Opłata:

    Tak

  • Rejestracja:

    Tak

Głównym zadaniem Google Ads jest emisja reklam w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to zarówno treści tekstowych, jak i produktowych. Banery reklamowe wyświetlane są w Google Display Network, natomiast materiały wideo odtwarzane na YouTube.

Google Ads wyróżnia kilka rodzajów reklam. Podstawowym jest wersja tekstowa. Może ona wyświetlać się zarówno nad wynikami wyszukiwania, jak i pod nimi. Zależnie od rodzaju reklamy - możliwe jest ustawienie różnych elementów. Najważniejszy jest jednak nagłówek, dzięki któremu można zwrócić uwagę potencjalnego klienta.

Drugim rodzajem są reklamy w sieci partnerskiej Google. W tym przypadku oprócz standardowego tekstu reklamy występują także banery. Przewagą tego typu reklam jest ich wyświetlanie we wszystkich partnerskich serwisach Google, co daje bardzo duże zasięgi. Partnerami Google są duże portale informacyjne, ale również blogi czy fora. Popularną reklamą w Google Ads jest także PLA. Ten rodzaj umożliwia wyświetlanie wirtualnych półek sklepowych z wybranymi produktami. Reklama prezentuje grafiki podczas wyników wyszukiwania. 

Google Ads to również reklamy wyświetlane przy filmach w serwisie YouTube. Ten typ wymaga jednak znacznie dłuższego przygotowania, gdyż konieczne jest stworzenie materiału wideo.

Co daje inwestycja w reklamy Google Ads?

Reklamy w Google Ads generują koszty, dlatego ważne jest prawidłowe i dokładne planowanie budżetu, który jest na nie przeznaczony. Inwestycja w reklamy internetowe daje możliwość uzyskania nawet kilkukrotnie większego obrotu sprzedawanych usług czy towarów. Chcąc mieć z nich jak największe przychody, warto reklamować produkty powiązane z nadchodzącymi wydarzeniami czy sezonami, np. w ogrodnictwie.

Czy użytkownicy chętnie klikają w reklamy?

Wbrew powszechnie powielanemu mitowi, reklamy Google Ads są zauważane przez użytkowników. Zdecydowana większość osób szukających treści w wyszukiwarkach odwiedza witryny wyświetlające reklamy z ciekawości. Również osoby poszukujące konkretnych produktów w sieci dzięki kampaniom Google Ads zdecydowanie szybciej znajdują interesujące ich produkty czy usługi.

Czy wydatki w Google Ads mają wpływ na ruch generowany przez reklamy?

Kwota przeznaczona na reklamy w Google Ads nie ma obecnie znaczenia. To oznacza, że ten, kto ma większy budżet, nie zawsze musi mieć przewagę nad innymi. Obecnie reklamy Google Ads zależą również od samej jakości udostępnianych materiałów.

W jakim stopniu Google Ads wpływa na wyniki SEO?

Pozycjonowanie strony oraz reklamy Google Ads są od siebie niezależne, a co za tym idzie, nie wpływają na siebie. Warto jednak łączyć ze sobą prawidłowo wykonane SEO z wysoką jakością reklam Google Ads, aby uzyskiwać jak najlepsze efekty sprzedażowe.

Google Ads - Wiadomości