Cisco: Wideotelefon VoIP

Cisco Systems zaprezentowało system wideotelefonii, który ma szansę stać sie powszechnym standardem. Technicznie jest on oparty na dotychczasowym rozwiązaniu telefonii IP Cisco integrując z nim również system obsługi wideo oparty na kamerach internetowych oraz istniejące systemy wideokonferencyjne IP. Dzięki temu nawiązanie wideokonferencji jest równie łatwe, jak nawiązanie rozmowy telefonicznej - przez proste wybranie numeru.

Cisco Systems zaprezentowało system wideotelefonii, który ma szansę stać sie powszechnym standardem. Technicznie jest on oparty na dotychczasowym rozwiązaniu telefonii IP Cisco integrując z nim również system obsługi wideo oparty na kamerach internetowych oraz istniejące systemy wideokonferencyjne IP. Dzięki temu nawiązanie wideokonferencji jest równie łatwe, jak nawiązanie rozmowy telefonicznej - przez proste wybranie numeru.

System przy tym automatycznie dostosowuje się do możliwości urządzeń wykorzystywanych przez użytkowników oraz parametrów łączy. Jeżeli obie strony mają systemy wideotelefoniczne - nawiązywane jest połączenie wideo. Jeżeli któraś ze stron ma tylko tradycyjny telefon (IP, bezprzewodowy IP, software'owy IP lub tradycyjny), albo łącze nie pozwala na transmisję wideo zestawiana jest zwykła rozmowa. Terminalem wideo może być komputer PC lub system wideokonferencyjny IP, mówi się również o wyświetlaniu obrazu wprost na ekranie telefonu IP w przyszłości.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama